ΕΛΒΟ: ΞΕΠΟΥΛΙΈΤΑΙ 3ΕΚΑΤ. ΣΤΟ ΙΣΡΑΉΛ, ΕΝΏ ΈΧΕΙ ΠΡΟΊΚΑ ΈΡΓΩΝ 4,5ΔΙΣ!

 



Την ίδια ώρα το Ισραήλ «αρπάζει» και το κέντρο εκπαίδευσης αεροπόρων στην Καλαμάτα έναντι 1,3 δισ. ευρώ

Η Ελλάδα μετατρέπεται σε οικονομική και στρατιωτική αποικία ξένων κέντρων

Υπεγράφη, σήμερα, μετά από πολυετείς ατελέσφορες διαδικασίες, η σύμβαση εκποίησης της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) στους ισραηλινούς μετόχους.

Υπενθυμίζεται ότι η ΕΛΒΟ, μια εταιρεία με μεγάλη ιστορία στον τομέα της κατασκευής οχημάτων, είχε τεθεί σε ειδική εκκαθάριση από το 2014.

Στο διάστημα που ακολούθησε, διενεργήθηκαν, χωρίς αποτέλεσμα, δύο δημόσιοι πλειοδοτικοί διαγωνισμοί, ένας τον Απρίλιο του 2017 και ένας τον Αύγουστο του 2017. Ενώ, τον Φεβρουάριο του 2019 διενεργήθηκε ακόμα ένας διαγωνισμός, με ελεύθερη διαπραγμάτευση, που όμως ούτε αυτός τελεσφόρησε.

Τον Μάρτιο του 2020, ο ειδικός εκκαθαριστής προχώρησε εκ νέου σε δημόσια πρόσκληση διεξαγωγής του διαγωνισμού εκποίησης βασικών περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, με ελεύθερη διαπραγμάτευση.

Ως όρος του διαγωνισμού, λόγω και του τομέα δραστηριοποίησης της εταιρείας, επιφυλάχθηκε στο Δημόσιο το δικαίωμα να μετέχει ως κομπάρσος στη νέα εταιρεία κατά ποσοστό 21%.

Ξεπούλημα για την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), καθώς υπογράφτηκε στη Θεσσαλονίκη η μεταβίβαση της επιχείρησης στους Ισραηλινούς των PLASAN – SK Group. Δηλαδή στην Κοινοπραξία που τον περασμένο Ιούλιο κατέθεσε τη μοναδική (!) δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση της βορειοελλαδίτικης επιχείρησης, η οποία είχε εγκαταλειφθεί απο το δημόσιο και παραδλώθη για ένα κομμάτι ψωμί σε ισραηλινά χέρια ενώ είχε τεράστιες δυνατότητες ανασυγκρότησης και ανάπτυξης. Το συνολικό τίμημα ανέρχεται στα ψίχουλα των 3 εκατ. ευρώ, η εξόφληση θα γίνει σε τρεις δόσεις, ενώ ήδη έχει καταβληθεί η πρώτη.

Μέσω της ΕΛΒΟ, η Κοινοπραξία, στην οποία εκτός από τους Ισραηλινούς των PLASAN – SK Group συμμετέχει και ο Έλληνας επιχειρηματίας Αριστείδης – Ανάργυρος Γλύνης ενώ το Ελληνικό Δημόσιο έχει option να συμμετάσχει με ποσοστό έως 21%, αποκτά ευρωπαϊκό “διαβατήριο”.

Στο επιχειρησιακό σκέλος, σύμφωνα με το business plan των Ισραηλινών, η νέα ΕΛΒΟ συνδέει την επόμενη ημέρα της με τρία ώριμα προγράμματα του Ελληνικού Δημοσίου που σκοπεύει να “κτυπήσει” και με αντίστοιχα έργα σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική. Μόνο από τα έργα στην Ελλάδα θα μπορούσαν να εισρεύσουν στα ταμεία της πάνω από 4,5 δισ. ευρώ τα επόμενα 10 χρόνια!

Το πρώτο πρόγραμμα αφορά στην παραγωγή 1.000 λεωφορείων (συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρικών λεωφορείων) για τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα (650-750 λεωφορεία) και Θεσσαλονίκη (250-350 λεωφορεία). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει προϋπολογισμό 500 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ) και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΙΒ).

Το δεύτερο αφορά τον σχεδιασμό και την παραγωγή 10.000 νέων στρατιωτικών οχημάτων 4×4 και 6×6 (θωρακισμένα και μη), βάρους 5 τόνων για τις ανάγκες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το πρόγραμμα αναμένεται να έχει συνολικό προϋπολογισμό 4-5 δισ. ευρώ, θα διαρκέσει 10 έτη και εκτιμάται πως θα ξεκινήσει εντός των επόμενων 5 ετών.

Το τρίτο σχετίζεται με την επισκευή και αναβάθμιση 1.200 θωρακισμένων οχημάτων Μ1117 που παραχωρήθηκαν από τις ΗΠΑ στον Ελληνικό Στρατό.


Επιπλέον η νέα ΕΛΒΟ στοχεύει σε αντίστοιχα προγράμματα σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Βόρειο Αφρική που θα εκκινήσουν εντός της επόμενης πενταετίας, χάρις στο ότι η εταιρεια εχει έδρα την Ελλάδα, μέσω της οποίας θα εξασφαλίσει παραγγελίες, τις οποίες ήταν αδυνατόν να λάβει η εταρεία του Ισραήλ. Όπως είναι η παραγωγή 1.400 ελαφρά θωρακισμένων οχημάτων 4×4 για τις ανάγκες του Ρουμανικού Υπουργείου Άμυνας προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ και η παραγωγή 1.000 ελαφρά θωρακισμένων οχημάτων 4×4 για τις ανάγκες του Ιρακινού Υπουργείου Άμυνας προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ.

Για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του εργοστασίου της ΕΛΒΟ στη Σίνδο, η Κοινοπραξία έχει δεσμευθεί να επενδύσει το ασήμαντο ποσό των 28 εκατ. ευρώ, ενώ εκτιμά πως στο πέμπτο έτος λειτουργίας η εταιρεία θα απασχολεί σχεδόν 600 άτομα.

Σε ότι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών της νέας ΕΛΒΟ, το βασικό σενάριο της Κοινοπραξίας προβλέπει πωλήσεις από το δεύτερο έτος υλοποίησης του business plan και κέρδη από το τρίτο.

Το δεύτερο έτος εκτιμάται ότι ο κύκλος εργασιών της θα αγγίξει τα 17,111 εκατ. ευρώ για να φθάσει στα 192,079 εκατ. ευρώ το πέμπτο έτος και από ζημιές 2,4 εκατ. ευρώ το πρώτο έτος υλοποίησης του business plan εκτιμάται ότι το πέμπτο έτος θα εμφανίσει κέρδη προ φόρων 40,226 εκατ. ευρώ“.

Όλα αυτά κατά την Ισραηλινή εταιρεία η οποία ειναι βέβαιον ότι θα αποκομήσει ληστρικά κέρδη και μεγάλες εμπορικές δυνατότητες και προοπτικές.




ΒΑΡΟΥΦΑΚΗΣ: ΕΜΕΙΣ ΩΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΔΕΝ ΕΛΕΓΧΟΥΜΕ ΤΗΝ Α.Α.Δ.Ε. – ΤΗΝ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΟΙ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ

 


ΒΑΡΟΥΦΑΚΗΣ: ΕΜΕΙΣ ΩΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΔΕΝ ΕΛΕΓΧΟΥΜΕ ΤΗΝ Α.Α.Δ.Ε. - ΤΗΝ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΟΙ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ
ΒΑΡΟΥΦΑΚΗΣ: ΕΜΕΙΣ ΩΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΔΕΝ ΕΛΕΓΧΟΥΜΕ ΤΗΝ Α.Α.Δ.Ε. – ΤΗΝ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΟΙ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ

Ο ΓΙΑΝΗΣ ΒΑΡΟΥΦΑΚΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΣΤΙΣ 2-12-2020 ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΠΩΣ Η Α.Α.Δ.Ε (ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ) ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ. ΕΠΙΣΗΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΠΩΣ ΓΙΑ ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΡΗΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΟΙΚΑ.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ:

Δυστυχώς, κύριε Υπουργέ, δυστυχώς, κυρίες και κύριοι της Συμπολίτευσης, το νομοσχέδιό σας αυτό ουσιαστικά χαραμίζει αυτήν την τεράστια ευκαιρία.  Το είχα πει και τον Σεπτέμβριο, αν θυμάμαι καλά, στη συζήτηση για την ψηφιακή διακυβέρνηση. Ο λόγος είναι ένας και απλός: Όλα  στην ΑΑΔΕ. Όλα αυτά τα άρθρα στα οποία αναφέρθηκα πριν, τα μητρώα που χτίζατε, τα παραδίδετε στην Ανεξάρτητη -υποτίθεται-  Αρχή Δημοσίων Εσόδων, την οποία δεν ελέγχετε, την οποία δεν ελέγχουμε ως Κοινοβούλιο, την οποία ελέγχουν οι δανειστές, που είναι ένα κομμάτι του ελληνικού δημοσίου που κάνει το ελληνικό δημόσιο να μοιάζει με ελβετικό τυρί, που ορίζεται, όπως ξέρετε πολύ καλά από τις τρύπες, που έχει, όχι από το τυρί του.

Δεν είναι ένα μητρώο σαν το Μητρώο Επιτηδευματιών Αλκοολούχων Ποτών, κάτι σαν μια γέφυρα, κύριε Υπουργέ. Μια γέφυρα θες να την χτίσεις, έχεις τα κονδύλια, αναθέτεις την οικοδόμησή της, τη μελέτη της σε μια εταιρεία, στην χτίζει, υπάρχουν κάποιες προδιαγραφές. Κανένα πρόβλημα. Εδώ είναι πολύ πιο σημαντικό το ζήτημα και πολύ πιο περίπλοκο. Έχει να κάνει με τη δημιουργία δικτύων και οικονομιών κλίμακας και οικονομιών σκοπού. Όταν αυτά, το «επιτελικό κράτος», έτσι όπως το λέτε, τα παραδίδετε, παραδίδετε ουσιαστικά τη ραχοκοκαλιά της νέας τεχνολογικής επανάστασης σε μία αρχή, η οποία είναι απολύτως εξαρτημένη από τους δανειστές και καθόλου ελεγχόμενη ούτε από εσάς ως Υπουργοί ούτε από εμάς ως Κοινοβούλιο, παραδίδουμε ουσιαστικά τις δυνατότητες για ανάπτυξη, την προοπτική για εθνική ανεξαρτησία και ασφάλεια, καθώς και την πρώτη διάσταση στην οποία αναφέρθηκα πριν, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των ατομικών δικαιωμάτων πάνω στις δικές μας πληροφορίες, πάνω στα δεδομένα της καθεμιάς και του καθενός Έλληνα πολίτη.

Το επιτελικό κράτος με αυτά που κάνετε σήμερα, που παραδίδετε στην ανεξάρτητη αρχή όλη αυτή τη σημαντική υποδομή -είναι σημαντική, καλά κάνετε και τη χτίζετε, αλλά όχι στην ΑΑΔΕ- αντί για επιτελικό κράτος θα καταλήξετε -έχουμε ήδη καταλήξει- το ελληνικό κράτος να είναι ένα θλιβερό φέουδο χωρίς καν φεουδάρχη. Ο φεουδάρχης δεν ξέρουμε καν πού είναι, είναι κάπου αλλού.

Καταλήγουμε, αντί για επιτελικό κράτος, κυρίες και κύριοι της Συμπολίτευσης και της Κυβέρνησης, σε επιτελικό παρα-κράτος, μεταμοντέρνο. Βλέπετε σήμερα εν μέσω πανδημίας τι σημαίνει αυτό, τι σημαίνει έλλειψη μιας πραγματικής εθνικής κυριαρχίας επί του δημόσιου λογισμικού. Ο καθένας κάνει ό,τι του καπνίσει, χωρίς διαφάνεια, χωρίς πρόγραμμα, χωρίς ένα σύστημα. Ανυπαρξία διαφάνειας στα δεδομένα και στο λογισμικό. Ελπίζω ότι θα γίνει μια συζήτηση την Παρασκευή για τα ζητήματα της πανδημίας, για τη χρήση των δεδομένων και για τα διπλά βιβλία που μαθαίνουμε από τον Τύπο ότι υπάρχουν και βλέπουμε τώρα να επιβεβαιώνεται και από κυβερνητικούς εκπροσώπους, μάλιστα στη βάση μητρώων και ψηφιακών δεδομένων που λίγο λίγο σκάβοντας ανακαλύπτουμε ότι έχουν παραχωρηθεί σε συγκεκριμένες εταιρείες με τρόπους για τους οποίους νομίζω ότι ούτε εσείς πρέπει να είστε ικανοποιημένοι.

Ποια μπορεί να είναι η εμπιστοσύνη του πολίτη σε ένα κράτος το οποίο έχει εκχωρήσει ουσιαστικά τη λαϊκή και εθνική και δημοκρατική κυριαρχία σε όλα αυτά τα εργαλεία και την εκχωρεί καθημερινά χωρίς πρόγραμμα, χωρίς σύστημα, χωρίς κάποια οργάνωση, σε διάφορους ιδιώτες που τελικά καταλήγουν στη Silicon Valley, σε κάποια εταιρεία που έχει όλα αυτά τα στοιχεία και για τον  COVID 19 και για τα φορολογικά δεδομένα και τώρα σε λίγο θα έχει και για το λαθρεμπόριο χωρίς να ξέρουμε καν ποιος είναι αυτός ο οποίος είναι τελικά κυρίαρχος αυτών των δεδομένων;

 Μέσα σε αυτό το πλαίσιο έχεις και μια κυβέρνηση που δεν της αρέσει να ακούει στο κλιμάκιο της προπαγάνδας, της επικοινωνίας της Πρωθυπουργού ότι είχαμε δεν ξέρω γω πόσες χιλιάδες κρούσματα και σου λέει «ωραία θα έχουμε λιγότερα κρούσματα, θα κάνουμε λιγότερα τεστ σήμερα».

Αυτή η διαδικασία, ξέρετε, φέρνει μαζί, παντρεύει την βραχυπρόθεσμη και τη μακροπρόθεσμη απώλεια. Η βραχυπρόθεσμη απώλεια είναι η απώλεια εμπιστοσύνης του πολίτη εν μέσω πανδημίας,  η μακροπρόθεσμη είναι η απώλεια της δυνατότητας αυτού του κράτους να χρησιμοποιήσει τις νέες ψηφιακές υποδομές με έναν συγκροτημένο τρόπο, έτσι ώστε να χτίσουμε τη νέα τεχνολογική επανάσταση που ελπίζω να μην τη χάσουμε κι αυτή όπως χάσαμε τις προηγούμενες.

Κύριε Υπουργέ, σας έλεγα -και χαίρομαι που σας βλέπω ξανά- τον Σεπτέμβρη στο δικό σας νομοσχέδιο για την ψηφιακή διακυβέρνηση -το διαβάζω από τα Πρακτικά της Βουλής- τα εξής: «Είναι δυνατόν το φορολογικό λογισμικό να είναι εκτός νομοσχεδίου; Είναι δυνατόν το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να μην έχει πρόσβαση στο πιο σημαντικό λογισμικό της χώρας και να παραμένει η ΑΑΔΕ εξαρτημένη από την τρόικα; Είναι δυνατόν να υπάρχουν εταιρείες στη Silicon Valley, που μπορούν να πατάνε ένα κουμπί και το Υπουργείο Οικονομικών να μην έχει πρόσβαση στα φορολογικά στοιχεία των πολιτών;».

Έχετε τη δυνατότητα, κύριε Υπουργέ, αυτή τη στιγμή να μου δεσμευθείτε ότι αυτά τα μητρώα που θα φτιάξετε, θα τα ελέγχετε. Εγώ πιστεύω ότι δεν έχετε γιατί θεσμικά δεν πέφτει κάτω από τη δική σας εποπτεία. Ούτε από τη δική σας ούτε από τη δική μας ως Βουλή. Πέφτει κάπου στο «ανάμεσα». Το «ανάμεσα» αυτό είναι το κενό στο οποίο φύονται η διαπλοκή, η αναξιοκρατία και η ψηφιακή αναποτελεσματικότητα.

Όσο για τους συναδέλφους του ΣΥΡΙΖΑ, θα σας το θυμίσω για άλλη μία φορά: Ελπίζω να μην ξεχάσετε ότι αυτή η μεταφορά εθνικής κυριαρχίας της ΑΑΔΕ στην τρόικα έγινε με τη δική σας ψήφο και με τη δική σας υπογραφή. Ελπίζω να κατανοείτε ότι η ανάκτηση αυτής της εθνικής κυριαρχίας πάνω σ’ αυτά τα ψηφιακά εργαλεία απαιτεί τη ρήξη με την τρόικα, την οποία εσείς δεν κάνετε και την οποία δεν σας ακούω να λέτε ότι…

ΠΗΓΗ

ΠΗΓΗ https://pandoros.blogspot.com/

ΗΠΑ: Δωρεάν στρατιωτική βοήθεια 38δισ.$ στο Ισραήλ-Από την Ελλάδα… απαιτούν 5δισ.$

 


Η ισραηλινή εφημερίδα “The Jerusalem Post”, έκανε γνωστή τη λίστα των οπλικών συστημάτων που θα αγοράσει η προμήθεια των οποίων θα καλυφθεί από την δωρεάν βοήθεια των Ηνωμένων Πολιτειών, ύψους 38 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε βάθος δεκαετίας (2019-2028). Ήτοι, 3,8 δισ. δολ. σε ετήσια βάση.

Στη λίστα αυτή, περιλαμβάνονται τα κάτωθι:

Μία ενισχυμένη μοίρα (25) F-35A Lightming II (που θα συμπληρώσει τα 50 μαχητικά αεροσκάφη του τύπου που έχουν ήδη παραγγείλει και παραλαμβάνουν με γρήγορους ρυθμούς)

Μια ενισχυμένη μοίρα (25) της πλέον σύγχρονης έκδοσης των μαχητικών F-15EX της Boeing, προς αντικατάσταση των παλαιότερων ισραηλινών F-15A/B.

Τέσσερα αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού νέας τεχνολογίας KC-46A προς αντικατάσταση των γερασμένων Boeing-707

Δώδεκα βαρέα μεταφορικά ελικόπτερα CH-47 και δώδεκα αεροσκάφη κλίνοντος στροφείου V-22 Osprey για την αντικατάσταση 23 CH-53.

Το κόστος όλων αυτών των συστημάτων, όπως αναφέραμε, πρόκειται να καλυφθεί με την δωρεάν στρατιωτική βοήθεια των ΗΠΑ προς το Ισραήλ.

Να σημειωθεί πως την ίδια περίπου βοήθεια, ύψους 2 δισ.$ λαμβάνει και η Αίγυπτος, η οποία και Su-35 έχει παραγγείλει και MiG-29SM.

Από την άλλη πλευρά οι ΗΠΑ, όχι μόνο δεν προσφέρουν ανάλογη βοήθεια, αντίθετα ζητούν 5 δισ.$  μέσω ασκούμενων πιέσεων για την αγορά τεσσάρων παράκτιων σκαφών  MMSC συν  τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ 200 από το ΠΝ.

Και αυτό για να μην αναφερθούμε στα προγράμματα που έχουν ήδη πάρει όπως η αναβάθμιση των F-16, τα ελικόπτερα ΜH-60R, η αναβάθμιση των P-3 και πάει λέγοντας.

Μια  Ελλάδα η οποία φαίνεται πως δεν έχει κανένα απολύτως «ειδικό βάρος» στην γεωπολιτική σκακιέρα,  παρά το γεγονός ότι έχει δώσει πλήθος παραχωρήσεων και διευκολύνσεων όπως την στρατηγική βάση της Σούδας αλλά και το επίσης στρατηγικό λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, από όπου προωθούνται δυνάμεις για την ενίσχυση των ανατολικών συνόρων του ΝΑΤΟ.

Ούτε το Ισραήλ, ούτε και η Αίγυπτος έχουν Σούδα ή Αλεξανδρούπολη. Παρ΄όλα αυτά μεταχειρίζονται από τις ΗΠΑ ως «στρατηγικοί εταίροι» στην πράξη όμως και όχι στα λόγια.

Αντίθετα η Ελλάδα λαμβάνει κάτι οχήματα M1117 και μερικά πεπαλαιωμένα ταχύπλοα Mark V, να μην ξεχάσουμε και τα OH-58 Kiowa Warrior. Και κάπου εκεί τελειώνουν όλα.


ΠΗΓΗ https://iskra.gr/


Ο εξοργιστικός αμερικανικός χάρτης με την αναβίωση της οθωμανικής αυτοκρατορίας το 2050

 


Ο χάρτης δεν είναι κάτι νέο. Είναι μέρος του βιβλίου του 2009 «Τα επόμενα 100 χρόνια: Μια πρόβλεψη για τον 21ο αιώνα», του Τζορτζ Φρίντμαν

Ένας χάρτης του Stratfor που παρουσίασε το τουρκικό κανάλι TGRT Haber και που εμφανίζει την τουρκική επιρροή να εκτείνεται στα όρια της οθωμανικής αυτοκρατορίας και μάλιστα με εδάφη που σήμερα ανήκουν στη Ρωσία, προκάλεσε αντιδράσεις.

Ο χάρτης της επέκτασης της σφαίρας επιρροής της Τουρκίας έως το 2050, δείχνει, εκτός από την Ελλάδα και την Κύπρο, πολλές χώρες στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική να βρίσκονται υπό την κυριαρχία της Άγκυρας, αλλά όχι το Ισραήλ.

Μεταξύ άλλων «κόκκινες» εμφανίζονται: Αρμενία, Ελλάδα, ΗΑΕ, Ομάν, Μπαχρέιν, Κύπρος, Γεωργία, Αζερμπαϊτζάν, Αμπχαζία, Λίβανος, Συρία, Υεμένη, Ιράκ, Κουβέιτ, Αίγυπτος, Λιβύη κ.ά.

Σύμφωνα με τον δημοσιευμένο χάρτη, η «τουρκική σφαίρα επιρροής» περιλαμβάνει επίσης χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, καθώς και τις περιοχές της νότιας Ρωσίας, συμπεριλαμβανομένης της Κριμαίας, του Κουμπάν, της περιοχής του Ροστόφ και των δημοκρατιών του Βόρειου Καυκάσου.

Ωστόσο, ο χάρτης δεν είναι κάτι νέο. Είναι στην πραγματικότητα μέρος του βιβλίου του 2009 «Τα επόμενα 100 χρόνια: Μια πρόβλεψη για τον 21ο αιώνα», του Τζορτζ Φρίντμαν, ενός Αμερικανού αξιωματικού πληροφοριών. Ο Φρίντμαν ήταν ο ιδρυτής και ηγέτης του Stratfor, μιας εταιρείας πληροφοριών που ιδρύθηκε στο Όστιν το 1996 και πολλοί το αναφέρουν ως η «σκιώδης CIA».

Ο Φρίντμαν τονίζει στο βιβλίο ότι η Ρωσία περιβάλλεται από κράτη με τα οποία έχει συγκρούσεις και κινδυνεύει πολύ εάν υπάρξει σύγκρουση μαζί τους να κατακερματιστεί. Η Τουρκία και η Πολωνία θα αποκτήσουν μια πολύ ισχυρότερη γεωστρατηγική θέση την επόμενη περίοδο και θα γίνουν περιφερειακοί ηγέτες, αναφέρει μεταξύ άλλων.

Η Γουινέα κήρυξε και επισήμως επιδημία Έμπολα καθώς καταμετρά τους πρώτους νεκρούς

 



Τουλάχιστον τρεις άνθρωποι πέθαναν τα τελευταία 24ωρα από τον ιό

Το κράτος της Γουινέας στην Αφρική κήρυξε και επισήμως πως αντιμετωπίζει νέα επιδημία του ιού έμπολα σε μία περίοδο που ολόκληρη η υφήλιος μαστίζεται και από την πανδημία κορωνοϊού.

Τουλάχιστον τρεις άνθρωποι πέθαναν τα τελευταία 24ωρα από τον ιό στη χώρα, ενώ έχουν διαπιστωθεί ακόμα τέσσερα κρούσματα. Και οι εφτά εκδήλωσαν συμπτώματα όπως διάρροια, εμετό και αιμορραγία μετά από την κηδεία μιας νοσοκόμας στην οποία είχαν παραστεί. Η νοσηλεύτρια από τη Γκουέκε είχε αρρωστήσει στα τέλη του Ιανουαρίου και ετάφη την 1η Φεβρουαρίου.

Οι αρχές εκφράζουν φόβο για περισσότερα κρούσματα. «Ανησυχούμε πραγματικά», δήλωσε ο υπουργός Υγείας της Γουινέας Ρεμί Λαμάχ. Οι υπεύθυνοι διαβεβαίωσαν πως η χώρα θα παραλάβει νέα εμβόλια για τον ιό με τη μεσολάβηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Από το 2013 έως το 2016 περισσότεροι από 11.000 άνθρωποι πέθαναν στη Δυτική Αφρική από την επιδημία έμπολα που είχε ξεκινήσει και πάλι από τη Γουινέα.

Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης εκείνης της επιδημίας, που έπληξε κυρίως την Γουινέα, τη Λιβερία και τη Σιέρα Λεόνε, είχαν δοκιμαστεί διάφορα εμβόλια τα οποία χρησιμοποιήθηκαν στη συνέχεια επιτυχώς και για τα ξεσπάσματα του έμπολα στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.

«Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έιναι σε πλήρη επιφυλακή και επικοινωνία με τον παρασκευαστή του εμβολίου, για να διασφαλίσει πως οι απαραίτητες δόσεις θα είναι διαθέσιμες το ταχύτερο δυνατό» για την μάχη με τον ιό, δήλωσε ο εκπρόσωπος του ΠΟΥ στη Γουινέα Άλφρεντ Τζορτζ Κι-Ζέρμπο.

Εκτός από το εμβόλιο, τα φάρμακα που έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια μπορούν να αυξήσουν το ποσοστό επιβίωσης των ασθενών.

Οι κηδείες σε μικρές κοινότητες αποτελούν συχνά αιτία εξάρσεων, καθώς κατά παράδοση πολλοί άνθρωποι βοηθούν στο πλύσιμο μιας σορού. Τα πτώματα των νεκρών αποτελούν κυριολεκτικά τοξική πηγή του έμπολα ενώ η περίοδος εκκόλαψης κυμαίνεται από δύο ημέρες έως τρεις εβδομάδες. Οι ασθενείς συνήθως πεθαίνουν από αφυδάτωση ή πολλαπλή κατάρρευση οργάνων.

Ο έμπολα μεταδίδεται από μολυσμένα ζώα όπως χιμπατζήδες, νυχτερίδες και αντιλόπες των δασών. Μη εξημερωμένα ζώα που σκοτώνονται για τροφή αποτελούν την «δεξαμενή» του έμπολα στη φύση. Από άνθρωπο σε άνθρωπο ο ιός μεταδίδεται με την άμεση επαφή, την ανταλλαγή σωματικών υγρών και εμμέσως σε μολυσμένο περιβάλλον.  

Όλα τα επιβεβαιωμένα κρούσματα έχουν απομονωθεί σύμφωνα με το υπουργείο υγείας και γίνεται ιχνηλάτηση των άμεσων επαφών.  Η περιοχή του νέου ξεσπάσματος είναι χονδρικά η ίδια με το επίκεντρο της επιδημίας του 2013.   

Με πληροφορίες από BBC

ΠΗΓΗ https://www.lifo.gr/

ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΟΣ: Ο ΥΠΕΡΦΥΣΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ΤΟΥ ΛΙΒΑΝΟΥ.

 



ΓΙΑΤΙ  ΟΙ  ΕΛΛΗΝΕΣ  ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ  ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΑΝ  ΕΚΕΙ  ΑΥΤΟΥΣ  ΤΟΥΣ  ΜΕΓΑΛΙΘΟΥΣ;


Μυστηριώδεις μεγάλιθοι βάρους χιλιάδων τόνων, δημιουργούν ένα  από  τα μεγαλύτερα 
αινίγματα της αρχαιότητας. Τίποτα δεν μπορεί να αποδειχτεί με βάση τα αρχαιολογικά 
ευρήματα, αλλά ούτε να εξηγηθεί πως μεταφέρθηκαν τρεις μεγάλιθοι, βάρους 1.600 τόνων
ο καθένας, 40 φορές μεγαλύτεροι από εκείνους που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή 
του Στόουνχετζ. Δεν υπάρχει στην  γη  άλλη ένδειξη παρόμοιου ναού,  ούτε  ξέρουμε γιατί 
οι τεράστιες πέτρες από γρανίτη εγκαταλείφθηκαν από  τους  Μακεδόνες  εκεί.

Νότια του ναού του Δία, βρίσκεται ο μόνος ακέραιος ναός της πόλης, 
 ο ναός του Βάκχου-Διονύσου ή αλλιώς «Μικρός Ναός». Ο ναός κοσμείται από πολλές
 ανάγλυφες παραστάσεις της γέννησης του θεού Διονύσου. 
 Η κυρίως αίθουσα έχει πλάτος 19 μέτρα και μήκος 35 μέτρα. 
 Η πύλη του ναού έχει μνημειακές διαστάσεις, πλάτους 6,5 μέτρων και ύψους 13 μέτρων.
 Ο ναός βρίσκεται σε μια βαθμιδωτή κλίμακα, με 33 σκαλοπάτια. 
 Όλοι οι κίονες του ναού είναι 42, 15 σε κάθε μεγάλη πλευρά και 6 σε κάθε μικρή

Η είσοδος του Μπάαλμπεκ σήμερα είναι από τα ανατολικά, μέσα από τα προπύλαια 
των δώδεκα κιόνων, που   έκτισε ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας Καρακάλλας. 
Ο δρόμος οδηγεί στην μεγάλη ορθογώνια πλατεία, διαστάσεων 110   επί 135 μέτρων, 
η οποία είναι κλειστή από τις 3 της πλευρές από μια αψιδωτή στοά. 
Στα δυτικά της πλατείας   βρίσκεται μια μεγάλη εξωτερική κλίμακα, πλάτους 45 μέτρων, 
Κατά την  Ελληνορωμαϊκή περίοδο ήταν   γνωστή  ως Ηλιούπολις
της Βηρυτού, 75 χιλιόμετρα βόρεια της  Δαμασκού  
και είναι χτισμένη σε ύψος 1.170 μέτρων. Ο πληθυσμός της πόλης σήμερα φτάνει τους 72.000 
κατοίκους.
Οι ανασκαφές στην περιοχή έφεραν στο φως σημάδια κατοίκησης από την Πρώιμη Εποχή του 
Χαλκού, δηλαδή γύρω στα 2900 π.Χ. - 2300 π.Χ.. Οι Φοίνικες λάτρευαν στη συγκεκριμένη πόλη
τον θεό του Ήλιου της δικής τους μυθολογίας, το θεό Βάαλ. 
Η πόλη ξεκίνησε να ακμάζει το 323 π.Χ., όταν ο Μέγας Αλέξανδρος πέθανε, 
το έτος δηλαδή που προσαρτήθηκε στο βασίλειο των Πτολεμαίων. 
Τότε μετονομάστηκε σε Ηλιούπολη από τους Έλληνες, τιμής ένεκεν στο θεό προστάτη της, 
τον Βάαλ. 
Η πόλη έμεινε υπό ελληνική κυριαρχία μέχρι το 64 π.Χ., όποτε οι Ρωμαίοι την κατέκτησαν, 
ενώ το 15 π.Χ. ο Οκταβιανός Αύγουστος την μετέτρεψε σε ρωμαϊκή αποικία βετεράνων και 
την μετονόμασε σε Colonia Julia Augusta Felix Heliopolitana. Τη περίοδο αυτή η πόλη 
στολίστηκε με ωραία γλυπτά και μεγαλοπρεπή οικοδομήματα, ενώ αυτά που έχτισαν
οι Πτολεμαίοι, ανοικοδομήθηκαν και επισκευάστηκαν. 
Με το διαμελισμό της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας σε Ανατολική και Δυτική, 
η πόλη πέρασε στον έλεγχο των Βυζαντινών, οι οποίοι την έχασαν το 637 μ.Χ. από τους 
Άραβες του Αμπού-Ουμπάι Αλ Τζαράχ, οι οποίοι την μετονόμασαν σε Αλ-Καλάτ. 
τους Σελτζούκους Τούρκους το 1090, στους Άραβες το 1134, στους Αιγυπτίους του Σαλαντίν το 1175, 
στους Τούρκο-Μογγόλους του Ταμερλάνου το 1400 και το 1517 την κατέκτησαν, 
μαζί με την υπόλοιπη Συρία οι Οθωμανοί Τούρκοι.
Το 1860 οι συγκρούσεις των Οθωμανών με τους Δρούζους και τους χριστιανούς Μαρωνίτες 
σε συνδυασμό με τους σφοδρούς σεισμούς που έπληξαν την περιοχή, κατέστρεψαν μεγάλο
μέρος των μνημειακών κτιρίων της πόλης. Αναγκάστηκαν να παρέμβουν οι δυτικές δυνάμεις, 
πρώτα οι Γάλλοι και ύστερα οι Γερμανοί, οι οποίες με ομάδες επιστημόνων που έφερναν 
μαζί τους, αναπαλαίωναν τα μνημεία. Το 1917, με την ήττα των Γερμανών 
στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, η περιοχή πέρασε στον έλεγχο των δυνάμεων της Αντάντ.
Οι ερευνητικές ομάδες των Γάλλο-Βρετανών παρέμειναν στα μνημεία και μετά το 1947, 
που ανεξαρτητοποιήθηκε ο Λίβανος και τα μνημεία τέθηκαν υπό τη προστασία 
της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων της χώρας. Τα μνημεία προστατεύτηκαν, 
από στρατιωτικές δυνάμεις, τη περίοδο του εμφυλίου πολέμου του Λιβάνου, 
που ξεκίνησε το 1975 και τελείωσε το 1990. Το 1984 η UNESCO ανακήρυξε 
το Μπάαλμπεκ ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς.
Ο ναός στο Μπάαλμπεκ είναι  ένα μνημείο τουλάχιστον 2.000 ετών που δημιουργήθηκε 
από τους  Έλληνες  του  Μ.  Αλεξάνδρου. Όμως, όλα όσα αναφέρονται γύρω από αυτόν 
είναι θολά και κανείς δεν μπορεί μέχρι σήμερα να δώσει απάντηση.

Ο ναός ήταν αφιερωμένος στον Δία τον Ηλιοπολίτη και είχε κτιστεί πάνω από το ναό 
του Βάαλ-Χαντάντ. 
Όρθιοι παραμένουν 6 κίονες, κορινθιακού ρυθμού, από τους 19 στο ανατολικό περιστύλιο 
και άλλοι 8 από αυτούς τους αποσυναρμολόγησαν οι Βυζαντινοί ύστερα από διαταγές του
Ιουστινιανού για να διακοσμήσουν την Αγία Σοφία.
Οι αρχικές εκτιμήσεις ήταν πώς επρόκειτο για ναό αφιερωμένο στον  Ελληνικό  θεό  Δία. 
Μετά, στον θεό Βάαλ. Ορισμένοι  πιστεύουν  σοβαρά  ότι  τον κατασκεύασαν εξωγήινοι γίγαντες 
ή ήταν τόπος προσγείωσης διαστημοπλοίων!
Οι μεγάλιθοι αυτοί βρέθηκαν σε ανασκαφές, πολύ πρόσφατα, το 2014, στο χώρο όπου
βρίσκονται τα ερείπια της αρχαίας πόλης και ενός συγκροτήματος ναών. 
Η πρώτη εκτίμηση ήταν πως αποτελούσαν τα θεμέλια για έναν νέο ναό, 
όμως τα ερωτήματα είναι πολλά.
Το Μπάαλμπεκ είναι το όνομα του Βάαλ, φοινικική θεότητα, αν και όλοι  οι  λαοί γνώριζαν 
την περιοχή με την ελληνική ονομασία της, Ηλιούπολη. Οι ιστορικοί μιλούν για ασυνήθιστη 
έλλειψη τεκμηρίωσης, σχετικά με το ποιος θα μπορούσε να αναθέσει  την δημιουργία του 
ναού ή ποιος τον σχεδίασε.
Σύμφωνα με κάποιους αρχαιολόγους, ο ναός σίγουρα χτίστηκε από τους Έλληνες, 
τουλάχιστον σε τέσσερις φάσεις. Η κατασκευή άρχισε γύρω στο 315 π.Χ., 
όταν η περιοχή έγινε Ελληνική επαρχία. Η τελευταία αναδιαμόρφωση έγινε 
στις αρχές του τρίτου αιώνα μ.Χ.
Αλλά ίσως το μεγαλύτερο μυστήριο είναι το ζήτημα του μεγέθους. Γερμανοί αρχαιολόγοι
πιστεύουν πως ενδέχεται το Μπάαλμπεκ να ήταν μια σειρά αρχαίων έργων ώστε να
δικαιολογούνται οι μεγάλιθοι. Αλλά και πάλι, τι τους εμπόδισε να τα ολοκληρώσουν;

Αυτό που θεωρούν δεδομένο οι αρχαιολόγοι είναι πως το παλαιότερο τμήμα από τα ερείπια 
στο Μπάαλμπεκ δεν ταιριάζει σε κανέναν γνωστό πολιτισμό. Και, ίσως, να είχε αρχικά 
χρησιμοποιηθεί για κάποιο μυστηριώδη σκοπό.

Η είσοδος του Μπάαλμπεκ σήμερα είναι από τα ανατολικά, μέσα από τα προπύλαια των δώδεκα 
κιόνων, που έκτισε ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας Καρακάλλας. Ο δρόμος οδηγεί στην μεγάλη
ορθογώνια πλατεία, διαστάσεων 110 επί 135 μέτρων, η οποία είναι κλειστή από τις 3 της πλευρές 
από μια αψιδωτή στοά. Στα δυτικά της πλατείας βρίσκεται μια μεγάλη εξωτερική κλίμακα, 
πλάτους 45 μέτρων,που οδηγεί στην εξέδρα με την πρόσοψη του ναού. 

Ο  ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ  ΝΑΟΣ  ΤΟΥ  ΔΙΑ  ΤΟΥ  ΗΛΙΟΠΟΛΙΤΗ

Ο ναός ήταν αφιερωμένος στον Δία τον Ηλιοπολίτη και είχε κτιστεί πάνω από 
το ναό του Βάαλ-Χαντάντ. Όρθιοι παραμένουν 6 κίονες, κορινθιακού ρυθμού, 
από τους 19 στο ανατολικό περιστύλιο και άλλοι 8 από αυτούς τους αποσυναρμολόγησαν 
οι Βυζαντινοί ύστερα από διαταγές του Ιουστινιανού για να διακοσμήσουν την Αγία Σοφία. 
Όλοι οι κίονες στο ναό ήταν 54 και ο ναός είχε πλάτος 50 μέτρων, 90 μέτρα μήκος και 20 μέτρα ύψος. 

Για τη κατασκευή του τοίχους οι αρχαίοι  Μακεδόνες χρησιμοποίησαν μεγάλους ογκόλιθους, 
βάρους 400 τόνων, ύστερα πάνω σε αυτούς τους ογκόλιθους τοποθετήθηκαν 3 άλλοι μονόλιθοι 
άνω των 750 τόνων έκαστος, σχηματίζοντας το «τρίλιθον», ένα επιβλητικό κατασκεύασμα. 

Νότια του ναού του Δία, βρίσκεται ο μόνος ακέραιος ναός της πόλης, 
ο ναός του Βάκχου-Διονύσου ή αλλιώς «Μικρός Ναός». Ο ναός κοσμείται από 
πολλές ανάγλυφες παραστάσεις της γέννησης του θεού Διονύσου. Η κυρίως αίθουσα 
έχει πλάτος 19 μέτρα και μήκος 35 μέτρα. Η πύλη του ναού έχει μνημειακές διαστάσεις, 
πλάτους 6,5 μέτρων και ύψους 13 μέτρων. Ο ναός βρίσκεται σε μια βαθμιδωτή κλίμακα, 
με 33 σκαλοπάτια. Όλοι οι κίονες του ναού είναι 42, 15 σε κάθε μεγάλη πλευρά και 6 σε κάθε 
μικρή.

Στα 100 μέτρα ανατολικά των δυο ναών βρίσκεται ο κυκλικός ναός της θεάς Αφροδίτης, 
άλλοι υποστηρίζουν ότι ήταν αφιερωμένος στη θεά Τύχη. 


Ανάμεσα στα άλλα νέα εκθέματα-ευρήματα του Εθνικού Μουσείου της αρχαίας Βέρροιας (> Βηρυτού), το 2019, είναι κι ένα μωσαϊκό, που απεικονίζει 
την γέννηση του Μεγάλου Αλεξάνδρου!

Το έργο τέχνης είναι του 4ου αιώνα μ.Χ.! 

Δηλαδή φιλοτεχνήθηκε και στολίσθηκε σε οίκημα, 7 σχεδόν αιώνες, αφ’ ότου ο Μέγας Αλέξανδρος πέθανε!

Το μωσαϊκό ευρέθη στην  Ηλιούπολη  (Μπάαλμπεκ / Baalbek) του Λιβάνου.

Σε αυτό εικονίζονται ο νεαρός Αλέξανδρος, να ξεπλένεται από τα υγρά της γέννας, 
από μια Νύμφη, μέσα σε χρυσή κυπελλοειδή λεκάνη, ο πατέρας του Φίλιππος και ένας 
φίλος του, να παρατηρούν, και η μητέρα του, Ολυμπιάς, ξεκουράζεται, 
με μια «θεράπαινά» της.

ΠΗΓΗ  https://esysikionion.blogspot.com/


ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ