Ο κόσμος το 2030 Σύμφωνα με το WEF: Great Reset, Παγκόσμιος Έλεγχος, «Μετα-ανθρωπισμός»

 Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF) και οι συνεργάτες του, θέλουν να οδηγήσουν τον κόσμο σε μια νέα εποχή χωρίς ιδιοκτησία ή ιδιωτικότητα.

Tου Antony P. Mueller
Απόδοση στα Ελληνικά: Νίκος Μαρής



Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF) ιδρύθηκε πριν από πενήντα χρόνια. Έχει αποκτήσει ολοένα και μεγαλύτερη βαρύτητα με το πέρασμα των δεκαετιών και έχει γίνει μια από τις κορυφαίες πλατφόρμες φουτουριστικής σκέψης και σχεδιασμού. Ως τόπος συνάντησης της παγκόσμιας ελίτ, το WEF συγκεντρώνει τους ηγέτες των επιχειρήσεων και της πολιτικής, μαζί με μερικούς επιλεγμένους διανοούμενους. Το βασικό κίνητρο του φόρουμ είναι ο παγκόσμιος έλεγχος. Οι κορυφαίες του αξίες δεν είναι οι ελεύθερες αγορές και η ατομική επιλογή, αλλά ο κρατικός παρεμβατισμός και ο κολεκτιβισμός. Η ατομική ελευθερία και η ιδιωτική ιδιοκτησία πρόκειται να εξαφανιστούν από αυτόν τον πλανήτη έως το 2030 σύμφωνα με τις προβλέψεις και τα σενάρια του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ.

Οκτώ προβλέψεις

Η ατομική ελευθερία κινδυνεύει ξανά. Αυτό που μπορεί να μας περιμένει προβλεπόταν τον Νοέμβριο του 2016, όταν το WEF δημοσίευσε τις «8 προβλέψεις για τον κόσμο το 2030». Σύμφωνα με το σενάριο του WEF, ο κόσμος θα γίνει ένα πολύ διαφορετικό μέρος από ό,τι είναι τώρα, γιατί ο τρόπος με τον οποίο εργάζονται και ζουν οι άνθρωποι θα υποστεί έναν βαθύ μετασχηματισμό. Το σενάριο για τον κόσμο του 2030 είναι κάτι περισσότερο από μια πρόβλεψη. Είναι ένα σχέδιο του οποίου η εφαρμογή έχει επιταχυνθεί δραστικά από τότε, με την μεσολάβηση της πανδημίας και των συνακόλουθων περιοριστικών και απαγορευτικών μέτρων.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις των «Συμβουλίων του Παγκόσμιου Μέλλοντος» του WEF, η ιδιωτική ιδιοκτησία και η ιδιωτική ζωή θα καταργηθούν την επόμενη δεκαετία. Η επερχόμενη απαλλοτρίωση θα προχωρήσει περισσότερο ακόμη και από την κομμουνιστική απαίτηση για κατάργηση της ιδιοκτησίας των συντελεστών της παραγωγής, που άφηνε όμως χώρο για ιδιωτικά αποκτήματα. Η πρόβλεψη του WEF λέει ότι ακόμα και τα καταναλωτικά αγαθά δεν θα αποτελούν πλέον ιδιωτική ιδιοκτησία.

Εάν η πρόβλεψη του WEF πραγματοποιηθεί, οι άνθρωποι θα πρέπει να νοικιάζουν και να δανείζονται τα αναγκαία από το κράτος, το οποίο θα είναι ο μοναδικός ιδιοκτήτης όλων των αγαθών. Η προμήθεια αγαθών θα κατανέμεται σύμφωνα με ένα κοινωνικό point system. Τα ψώνια με την παραδοσιακή έννοια θα εξαφανιστούν, όπως και οι ιδιωτικές αγορές αγαθών. Κάθε προσωπική κίνηση θα παρακολουθείται ηλεκτρονικά και όλη η παραγωγή θα υπόκειται στις απαιτήσεις της καθαρής ενέργειας και ενός βιώσιμου περιβάλλοντος.

Προκειμένου να επιτευχθεί η «βιώσιμη γεωργία», τα προμηθευόμενα τρόφιμα θα είναι κυρίως χορτοφαγικά. Στη νέα, ολοκληρωτική οικονομία υπηρεσιών, η κυβέρνηση θα παρέχει στοιχειώδη στέγαση, τρόφιμα και μεταφορές, ενώ τα υπόλοιπα θα πρέπει να δανείζονται από το κράτος. Η χρήση των φυσικών πόρων θα μειωθεί στο ελάχιστο. Σε συνεργασία με τις λίγες χώρες-κλειδιά, ένας παγκόσμιος οργανισμός θα θέσει την τιμή των εκπομπών CO 2 σε εξαιρετικά υψηλό όριο, για να αποθαρρύνει τη χρήση τους.

Στο παρακάτω διαφημιστικό βίντεο, το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ συνοψίζει τις οκτώ προβλέψεις του στις ακόλουθες δηλώσεις:



  1. Οι άνθρωποι δεν θα κατέχουν τίποτα. Τα αγαθά θα είναι είτε δωρεάν ή θα πρέπει να δανείζονται από το κράτος.
  2. Οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν θα είναι πλέον η κορυφαία υπερδύναμη, αλλά θα κυριαρχούν λίγες χώρες.
  3. Τα ανθρώπινα όργανα δεν θα μεταμοσχεύονται αλλά θα δημιουργούνται σε τρισδιάστατους εκτυπωτές.
  4. Η κατανάλωση κρέατος θα ελαχιστοποιηθεί.
  5. Θα λάβει χώρα ένας μαζικός εκτοπισμός ανθρώπων, με δισεκατομμύρια πρόσφυγες.
  6. Για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, θα καθοριστεί μια παγκόσμια τιμή αγοράς σε υπερβολικά υψηλά επίπεδα.
  7. Οι άνθρωποι μπορεί να προετοιμαστούν για να πάνε στον Άρη και να ξεκινήσουν ένα ταξίδι για την εύρεση εξωγήινης ζωής.
  8. Οι δυτικές αξίες θα δοκιμαστούν μέχρι το σημείο θραύσης τους.

Πέρα από την ιδιωτικότητα και την ιδιοκτησία

Σε μια δημοσίευση για το WEF, η Δανή οικο-ακτιβίστρια Ida Auken, η οποία υπηρέτησε ως υπουργός περιβάλλοντος της χώρας της από το 2011 έως το 2014 και εξακολουθεί να είναι μέλος του δανικού κοινοβουλίου, εκπόνησε ένα λεπτομερές σενάριο ενός κόσμου χωρίς ιδιωτικό απόρρητο ή ιδιοκτησία. Στο «Welcome to 2030», οραματίζεται έναν κόσμο όπου «δεν κατέχω τίποτα, δεν έχω ιδιωτικό απόρρητο και η ζωή δεν ήταν ποτέ καλύτερη». Μέχρι το 2030, λέει το σενάριό της, τα ψώνια και η κατοχή πραγμάτων θα έχουν καταστεί άνευ αντικειμένου, επειδή όλα όσα ήταν κάποτε προϊόντα θα είναι πλέον υπηρεσίες.

Σε αυτόν τον ειδυλλιακό νέο κόσμο της, οι άνθρωποι έχουν δωρεάν πρόσβαση σε μεταφορές, στέγαση, τρόφιμα, «και όλα όσα χρειαζόμαστε στην καθημερινή μας ζωή». Καθώς αυτά τα πράγματα θα γίνουν δωρεάν, «κατέληξε να μην έχει νόημα να κατέχουμε πολλά πράγματα». Δεν θα υπάρχει ιδιωτική ιδιοκτησία σπιτιών, ούτε θα πληρώνει κανείς ενοίκιο, «επειδή κάποιος άλλος θα χρησιμοποιεί τον ελεύθερο χώρο μας όποτε δεν θα τον χρειαζόμαστε». Το σαλόνι ενός ατόμου, για παράδειγμα, θα χρησιμοποιείται για επαγγελματικές συναντήσεις όταν απουσιάζει. Ανησυχίες όπως «οι ασθένειες λόγω του τρόπου ζωής, η κλιματική αλλαγή, η προσφυγική κρίση, η περιβαλλοντική υποβάθμιση, οι πυκνοκατοικημένες πόλεις, η ρύπανση των υδάτων, η ατμοσφαιρική ρύπανση, η κοινωνική αναταραχή και η ανεργία» θα είναι παρελθόν. Η συγγραφέας προβλέπει ότι οι άνθρωποι θα είναι ευτυχισμένοι απολαμβάνοντας μια τόσο καλή ζωή, που θα είναι πολύ καλύτερη «από την πορεία που βρισκόμασταν πριν, όταν έγινε τόσο ξεκάθαρο ότι δεν θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε με το ίδιο μοντέλο ανάπτυξης.»

«Οικολογικός παράδεισος»

Στη συνεισφορά της στην Ετήσια Σύνοδο των Συμβουλίων για το Παγκόσμιο Μέλλον του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ το 2019, η Ida Auken προβλέπει το πώς μπορεί να μοιάζει ο κόσμος στο μέλλον «αν κερδίσουμε τον πόλεμο ενάντια στην κλιματική αλλαγή». Μέχρι το 2030, όταν οι εκπομπές CO 2 θα έχουν μειωθεί κατά πολύ, οι άνθρωποι θα ζουν σε έναν κόσμο όπου το κόκκινο κρέας στα πιάτα «θα είναι ένα σπάνιο θέαμα» ενώ το νερό και ο αέρας θα είναι πολύ καθαρότερα απ’ ό,τι σήμερα. Εξαιτίας της μετατόπισης από την αγορά αγαθών στη χρήση υπηρεσιών, η ανάγκη να έχουμε χρήματα θα εξαφανιστεί, επειδή θα ξοδεύουμε ολοένα και λιγότερο για αγαθά. Ο χρόνος εργασίας θα συρρικνωθεί και ο ελεύθερος χρόνος θα αυξηθεί.

Για το μέλλον, η Auken οραματίζεται μια πόλη όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν αντικαταστήσει τα συμβατικά οχήματα εσωτερικής καύσης. Οι περισσότεροι δρόμοι οι θέσεις στάθμευσης θα έχουν γίνει καταπράσινα πάρκα και ζώνες περπατήματος για τους πεζούς. Μέχρι το 2030, η γεωργία θα προσφέρει κυρίως φυτικές εναλλακτικές λύσεις στην προμήθεια τροφίμων αντί για κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα. Η χρήση της γης για την παραγωγή ζωοτροφών θα μειωθεί σημαντικά και η φύση θα αρχίσει να επεκτείνεται ξανά σε ολόκληρο τον κόσμο.

Η πλαστογράφηση της κοινωνικής συναίνεσης

Πώς μπορούν να δεχτούν οι άνθρωποι ένα τέτοιο σύστημα; Το δόλωμα για να παρασυρθούν οι μάζες είναι οι εγγυήσεις της ολοκληρωμένης υγειονομικής περίθαλψης και ενός εγγυημένου βασικού εισοδήματος. Οι υποστηρικτές του Great Reset υπόσχονται έναν κόσμο χωρίς ασθένειες. Λόγω των βιοτεχνολογικά παραγόμενων ανθρώπινων οργάνων και των εξατομικευμένων ιατρικών θεραπειών που βασίζονται στη γενετική , λέγεται ότι θα είναι δυνατή η αύξηση του προσδόκιμου ζωής, ίσως ακόμη και η αθανασία. Η τεχνητή νοημοσύνη θα εξαλείψει το θάνατο και θα εξαλείψει τις ασθένειες και τη θνητότητα. Ο αγώνας μεταξύ των βιοτεχνολογικών εταιρειών, ώστε να βρουν το κλειδί για την αιώνια ζωή, έχει ξεκινήσει.

Μαζί με την υπόσχεση να μετατραπεί το οποιοδήποτε συνηθισμένο άτομο σε υπεράνθρωπο με σχεδόν θεϊκές ιδιότητες, η υπόσχεση ενός «καθολικού βασικού εισοδήματος» είναι ιδιαίτερα ελκυστική, ιδιαίτερα σε εκείνους που δεν θα βρίσκουν πλέον δουλειά στη νέα ψηφιακή οικονομία. Η απόκτηση ενός βασικού εισοδήματος χωρίς να χρειάζεται να περάσει κανείς από την ταλαιπωρία και τη ντροπή της αίτησης στην κοινωνική πρόνοια, χρησιμοποιείται ως δόλωμα για να κερδηθεί η υποστήριξη των φτωχών.

Για να γίνει οικονομικά βιώσιμη, η εγγύηση ενός βασικού εισοδήματος θα απαιτούσε την εξισορρόπηση των μισθολογικών διαφορών. Οι τεχνικές διαδικασίες μεταφοράς χρημάτων από το κράτος θα χρησιμοποιηθούν για την προώθηση μιας κοινωνίας χωρίς μετρητά. Με την ψηφιοποίηση όλων των χρηματικών συναλλαγών, κάθε μεμονωμένη αγορά θα καταχωρείται. Κατά συνέπεια, οι κρατικές αρχές θα έχουν απεριόριστη πρόσβαση στο να εποπτεύουν λεπτομερώς πώς ξοδεύει το κάθε άτομο τα χρήματά του. Ένα καθολικό βασικό εισόδημα σε μια κοινωνία χωρίς μετρητά θα παρέχει τις προϋποθέσεις για την επιβολή ενός συστήματος κοινωνικού καταλογισμού και θα παρέχει τον μηχανισμό για την τιμωρία των ανεπιθύμητων συμπεριφορών και για τον εντοπισμό των περιττών και ανεπιθύμητων πολιτών .

Ποιοι θα είναι οι ηγέτες;

Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ σιωπά στο ερώτημα ποιος θα ηγείται σε αυτόν τον νέο κόσμο.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να προσδοκούμε ότι οι νέοι κάτοχοι της εξουσίας θα είναι καλοπροαίρετοι. Ωστόσο, ακόμη και αν οι κορυφαίοι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων της νέας παγκόσμιας κυβέρνησης δεν ήταν κακοί αλλά απλώς τεχνοκράτες, για ποιο λόγο μια διοικητική τεχνοκρατία να πρέπει να συμβιβαστεί με τους ανεπιθύμητους; Τι νόημα έχει για μια τεχνοκρατική ελίτ να μετατρέψει τον κοινό άνθρωπο σε υπεράνθρωπο; Γιατί να μοιραστεί τα οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης με τις μάζες και να μην διατηρήσει τον πλούτο για τους λίγους εκλεκτούς;

Χωρίς να παρασύρεται από τις ουτοπικές υποσχέσεις, μια νηφάλια αξιολόγηση αυτών των σχεδίων δεν μπορεί παρά να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι σε αυτόν τον νέο κόσμο, δεν θα υπήρχε θέση για τον μέσο άνθρωπο, και ότι αυτός θα απομακρυνόταν μαζί με τους «άνεργους» τους «αδύναμους στο μυαλό» και τους «κληρονόμους ελαττωματικών γονιδίων». Πίσω από το κήρυγμα του προοδευτικού ευαγγελίου της κοινωνικής δικαιοσύνης από τους υποστηρικτές του Great Reset και πίσω από την καθιέρωση μιας νέας παγκόσμιας τάξης, κρύβεται ο φρικτός σχεδιασμός της ευγονικής, η οποία ως τεχνική ονομάζεται τώρα «γενετική μηχανική» και ως ένα κίνημα ονομάζεται « μετα-ανθρωπισμός », (trans-humanism) ένας όρος που επινοήθηκε από τον Julian Huxley, τον πρώτο διευθυντή της UNESCO .

Οι υποστηρικτές του σχεδιασμού αυτού σιωπούν για το ποιοι θα είναι οι ηγέτες σε αυτόν τον νέο κόσμο. Η δυστοπική και κολεκτιβιστική φύση αυτών των προβλέψεων και σχεδίων είναι το αποτέλεσμα της απόρριψης του ελεύθερου καπιταλισμού. Η δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου μέσω μιας δικτατορίας είναι μια αντίφαση εξ ορισμού. Η απάντηση στα τρέχοντα προβλήματα δεν είναι η λιγότερη, αλλά η περισσότερη οικονομική ευημερία. Επομένως, χρειαζόμαστε περισσότερες ελεύθερες αγορές και λιγότερο κρατικό σχεδιασμό. Ο κόσμος γίνεται πιο πράσινος και έχει ήδη αρχίσει μια πτώση του ρυθμού αύξησης του παγκόσμιου πληθυσμού. Αυτές οι τάσεις είναι η φυσική συνέπεια της δημιουργίας πλούτου μέσω των ελεύθερων αγορών.

Συμπέρασμα

Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF) και τα σχετιζόμενα με αυτό ιδρύματα, σε συνδυασμό με λίγες κυβερνήσεις και μερικές εταιρείες υψηλής τεχνολογίας θέλουν να οδηγήσουν τον κόσμο σε μια νέα εποχή χωρίς ιδιοκτησία ή ιδιωτικότητα. Αξίες όπως το πρωτείο του ατόμου, η ελευθερία και η επιδίωξη της ευτυχίας διακυβεύονται, και ετοιμάζονται να απορριφθούν υπέρ του κολεκτιβισμού και της επιβολής ενός «κοινού καλού», όπως αυτό θα ορίζεται από μια αυτοανακηρυγμένη ελίτ τεχνοκρατών. Αυτό που πλασάρεται στο κοινό ως υπόσχεση για ισότητα και οικολογική βιωσιμότητα είναι στην πραγματικότητα μια βάναυση επίθεση στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την ελευθερία. Αντί να χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες ως μέσο βελτίωσης της ζωής, το Great Reset επιδιώκει να χρησιμοποιήσει τις τεχνολογικές δυνατότητες ως εργαλείο υποδούλωσης. Σε αυτή τη νέα παγκόσμια τάξη, το κράτος θα είναι ο μοναδικός ιδιοκτήτης των πάντων. Αφήνεται στη φαντασία μας το ποιοι θα προγραμματίζουν τους αλγόριθμους που θα καθορίζουν την κατανομή των αγαθών και των υπηρεσιών.

 Ο Δρ Antony P. Mueller είναι Γερμανός καθηγητής οικονομικών που διδάσκει σήμερα στη Βραζιλία. Δείτε τον ιστότοπο και το ιστολόγιό του .

Το άρθρο δημοσιεύτηκε αρχικά στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Ludwig von Mises


ΠΗΓΗ https://www.eleytheriagora.gr/270910/

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ. ΜΑΡΙΝΑ Κ.

Η κρυφή εισφορά των δανειοληπτών και η «καβάτζα» του ΥΠ. ΟΙΚ.

 

24 ΧΡΟΝΙΑ ΚΡΥΦΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΠΟΥ ΤΟΝ "ΤΑΙΖΑΝ" ΟΙ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ


Μία κρυφή εισφορά των δανειοληπτών καταλήγει, από το 1975, σε έναν λογαριασμό 

του Δημοσίου στην Τράπεζα της Ελλάδος, που όμως, επί 24 χρόνια εμφανιζόταν 

να είναι... άχρηστος. Σειρά στοιχείων που έχουν κατατεθεί στη Βουλή κι αποκαλύπτει

 το TPP δείχνουν ότι, θεωρητικά, αυτό το μικρό «χαράτσι» σε κάθε δανειολήπτη θα 

έπρεπε να έχει δημιουργήσει πλεόνασμα τουλάχιστον 4,5 δισ. σε έναν λογαριασμό 

που πλέον  χρησιμοποιείται ως «καβάτζα». Και το υπουργείο Οικονομικών, μολονότι 

παρουσιάζει τα σχετικά στοιχεία, «δεν γνωρίζει» το ακριβές ποσό.


του Θάνου Καμήλαλη

Κάθε φορά που ένας δανειολήπτης πληρώνει τη δόση οποιουδήποτε δανείου, ή πιστωτικής κάρτας, καταβάλλει ένα μικρό αλλά σημαντικό εν τέλει ποσό για την εισφορά του ν.128/1975. Πρόκειται για ένα ποσοστό, (0,6% σε καταναλωτικά, επιχειρηματικά, πιστωτικές κλπ. και 0,12% στα στεγαστικά δάνεια) που συμπεριλαμβάνεται, ως ξεχωριστό τμήμα, στο επιτόκιο του δανείου και στη συνέχεια καταβάλλεται από τις τράπεζες σε έναν κοινό λογαριασμό του Δημοσίου στην Τράπεζα της Ελλάδας. Ο σκοπός της εισφορά αυτής, από τη δεκαετία του 1960 και στη συνέχεια στη Μεταπολίτευση, μέσω του σχετικού νόμου το 1975 ήταν να δημιουργηθεί ένα ταμείο, μέσω του οποίου θα επιδοτούνται οι εξαγωγικές επιχειρήσεις της χώρας, με σκοπό να διατηρείται ανταγωνιστικός ο τομέας των εξαγωγών. Από το τέλος του 1991 όμως, λόγω της εισόδου της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και των διατάξεων περί ανταγωνισμού του Ευρωπαϊκού Δικαίου, οι επιδοτήσεις των δανείων για εξαγωγές σταμάτησαν, καθώς θεωρούνταν πλέον παράνομες κρατικές ενισχύσεις. Και κάπου εδώ αρχίζουν τα προβλήματα…

Μολονότι δεν είχε πλέον κανέναν σκοπό, η εισφορά αυτή των δανειοληπτων διατηρήθηκε και, επί 24 χρόνια, συνέχισε να καταλήγει στον «κρυφό» λογαριασμό στην ΤτΕ, που παρέμεινε εκτός κρατικού προϋπολογισμού. Το αδιαφανές αυτό καθεστώς διατηρήθηκε μέχρι το 2015, όταν με μια υποπαράγραφο του τρίτου μνημονίου που ψηφίστηκε τον Αύγουστο στη Βουλή, αποφασίστηκε ότι πλέον τα χρήματα αυτού του λογαριασμού θα χρησιμοποιούνται, με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, για την επιδότηση θυμάτων από «τρομοκρατικές επιθέσεις» ή «φυσικές καταστροφές». Το παραπάνω επιβεβαίωσε ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος, τον περασμένο Οκτώβριο στη Βουλή, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της Ένωσης Κεντρώων, Γιάννη Σαρίδη.

Ο Τσακαλώτος, χαρακτήρισε αληθείς τις αναφορές του Σαρίδη σχετικά με την ύπαρξη της εισφοράς και το γεγονός ότι μετά την είσοδο της Ελλάδας στην Ε.Ε. αυτη «δεν θα έπρεπε να ισχύει, αλλά παρ' όλα αυτά συνεχίστηκε». Αποφεύγοντας (όχι για μοναδική φορά όπως θα δούμε) να αναφερθεί στο μεσοδιάστημα των 24 χρόνων, ο υπουργός Οικονομικών απάντησε τότε ότι «με το ν.4336/2015 έγινε αλλαγή για το πού μπορούν να πάνε αυτά τα χρήματα. Δεν είναι κατά το δοκούν, είναι με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. Επιδοτούνται αποκλειστικά πληγέντες από φυσικές καταστροφές και από τρομοκρατικές πράξεις». Στη συνέχεια, ο Τσακαλώτος έδωσε και τα πρώτα στοιχεία για τα ποσά που βρίσκονται σε αυτόν τον λογαριασμό. Σύμφωνα με όσα ανέφερε στη Βουλή, επικαλούμενος στοιχεία της ΤτΕ, το 2015 και το 2016 οι συνολικές εισφορές των δανειοληπτών ανήλθαν περίπου, σε 436 εκατ. και 416 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Από αυτά, όπως πρόσθεσε ο υπουργός, δόθηκαν το 2015 60 εκατ. ευρώ και το 2016 110 εκατ. ευρώ, σε πληγέντες από φυσικές καταστροφές. Τα ακριβή ποσά είναι τα εξής:

2015

  • Έσοδα: 436 εκατομμύρια ευρώ περίπου.
  • Απόδοση: 65 εκατομμύρια ευρώ περίπου (44 εκ. για στέγαση παλιννοστούντων, 12 εκ. για αποζημίωση πυροπλήκτων και 5 εκ. σεισμοπαθών, καθώς και άλλα ποσά για πλημμυροπαθείς και αποκατάσταση  διατηρητέων κτηρίων).

2016 

  • Έσοδα: 416 εκατομμύρια ευρώ περίπου
  • Απόδοση: 110 εκατομμύρια ευρώ περίπου (18 εκ. σε πυρόπληκτους, 8 σε σεισμοπαθείς, 56 εκ. για στέγαση παλιννοστούντων).

Τα υπόλοιπα, χρησιμοποιούνται ως… καβάτζα. «Όπως καταλαβαίνετε, πάντα θέλουμε να αφήσουμε και μια καβάτζα, να μην τα ξοδέψουμε όλα τα λεφτά, γιατί μπορεί να γίνει κάποιο μεγάλο επεισόδιο είτε πλημμυρών είτε σεισμών. Οπότε νομίζω ότι με αυτόν τον τρόπο λειτουργεί σχετικά καλά ο νόμος του 2015» υποστήριξε ο υπουργός Οικονομικών. Μια καβάτζα μάλιστα, που παραμένει εκτός κρατικού προϋπολογισμού. Σύμφωνα με έγγραφη απάντηση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους τον περασμένο Μάιο σε ερώτημα του υπουργείου Οικονομικών, που έχει στη διάθεσή του το TPP «το προϊόν του εν λόγω λογαριασμού παρακολουθείται από την τράπεζα της Ελλάδος, αλλά δεν αποτελεί έσοδο του Κρατικού Προϋπολογισμού». Αυτό σημαίνει, όπως σημειώνουν πηγές του TPP, ότι ένα πολύ σημαντικό ποσό (που μόλις σε δύο χρόνια έφτασε τα 850 εκατ. ευρώ), δύναται να δίνεται μόνο με υπουργικές αποφάσεις, χωρίς κεντρική διαχείριση και με περιορισμένο έλεγχο.

Τα εύλογα ερωτήματα εδώ είναι πρώτον, αν πρέπει οι δανειολήπτες να χρηματοδοτούν, εν αγνοία τους μάλιστα και εν μέσω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν, ένα τέτοιο ταμείο και δεύτερον, αν είναι χρήσιμο για το ελληνικό κράτος να διατηρεί μία «καβάτζα» τουλάχιστον 700 εκατ., που μάλιστα μεγαλώνει συνεχώς. Αλλά, όσο κι αν φαίνεται περίεργο, αυτοί είναι μόνο δύο από τους προβληματισμούς γύρω από την όλη υπόθεση. Μια υπόθεση που βρίθει ερωτημάτων, ειδικά για την περίοδο 1992-2015, όταν ο λογαριασμός εμφανιζόταν να είναι άχρηστος. 

«Πρόκειται για ένα νεφελώδες τοπίο και ακόμα είμαστε στην αρχή» σχολιάζει στο TPP ο Χαράλαμπος Περβανάς, πρόεδρος του Συλλόγου Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Β. Ελλάδος, που εδώ και πολλούς μήνες ασχολείται με το θέμα της εισφοράς του 1975. Σκοπός του Συλλόγου, που λειτουργεί από το 2009, είναι να βοηθήσει τον πολίτη, στηρίζοντάς τον και κατευθύνοντάς τον στη λύση προβλημάτων που αντιμετωπίζει στις δανειακές του συμβάσεις με τις τράπεζες. «Ο πολίτης, ο καταναλωτής, έχει αφεθεί απροστάτευτος στους αετονύχηδες, που τον εκμεταλλεύονται ξανά και ξανά», προσθέτει, ενώ θέτει ως αναγκαία κίνηση την παροχή από το κράτος δωρεάν νομικής βοήθειας στους δανειολήπτες, σχέδιο που υπήρχε το 2016 αλλά έκτοτε «όλοι έχουν τα αυτιά τους κλειστά»

Το νεφελώδες τοπίο που αναφέρουν μέλη του Συλλόγου φαίνεται και από τις μετά το 1991 αποφάσεις σχετικά με την τύχη του λογαριασμού. Σύμφωνα με απόφαση του τότε διοικητή της τράπεζας της Ελλάδας, Δημήτρη Χαλικιά, που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 25 Σεπτεμβρίου του 1991, καταργείται η «εισφορά που καταβάλλουν οι τράπεζες για την καταβολή διαφοράς τόκων υπέρ των εξαγωγικών επιχειρήσεων» από 1-1-1992.

Ωστόσο, η συγκεκριμένη πράξη του διοικητή της ΤτΕ στην συνέχεια είναι σαν να μην υπήρξε ποτέ. Σε μία τροπολογία από τον Ιούνιο του 1992, μαθαίνουμε ότι ο κρυφός αυτός λογαριασμός χωρίζεται σε δύο «δευτεροβάθμιους λογαριασμούς», έναν για την ενίσχυση των εξαγωγικών επιχειρήσεων και έναν για «λογαριασμό επιδοτήσεων επιτοκίου» (για τον οποίον οι λεπτομέρειες παραμένουν άγνωστες). Μαθαίνουμε επίσης ότι με εντολή του υπουργού Οικονομικών το πλεόνασμα του λογαριασμού «δύναται να μεταφέρεται στον Κρατικό Προϋπολογισμό ως έσοδο», κάτι όμως που, σύμφωνα και με την απάντηση του ΓΛΚ παραπάνω, δεν έγινε ποτέ. Στη συνέχεια καταγράφονται νομοθετικές ρυθμίσεις που δεν αμφισβητούν την ύπαρξη της εισφοράς και φυσικά οι τράπεζες συνεχίζουν να προσθέτουν στο επιτόκιο του δανείου την «εισφορά του ν.128/1975»

Εδώ και μερικούς μήνες, η υπόθεση της εισφοράς και του κρυφού λογαριασμού βρίσκονται στη Βουλή και η υπόθεση που ξεκίνησε από τις καταγγελίες του Συλλόγου Δανειοληπτών Βορείου Ελλάδος μεταφέρθηκε σε σειρά επίκαιρων ερωτήσεων του βουλευτή Γιάννη Σαρίδη προς τον Ευκλείδη Τσακαλώτο. Κατά τη διάρκεια αυτών των συγκρούσεων έχουν προκύψει ορισμένα πολύ ενδιαφέρονται στοιχεία. Σε γραπτή του απάντηση τον Ιανουάριο, ο Τσακαλώτος επιβεβαιώνει ότι οι εισφορές για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις καταργήθηκαν το 1991 με την απόφαση του διοικητή της ΤτΕ, παραδέχεται έμμεσα ότι η εισφορά συνεχίστηκε και αναφέρει την αλλαγή το 2015, με το τρίτο μνημόνιο.

Ενώ το σημαντικότερο στοιχείο ήρθε, όταν το υπουργείο Οικονομικών κατέθεσε έναν (πρόχειρο μεν, στα πρακτικά της Βουλής δε) πίνακα που απεικονίζει τις εισροές και τις εκροές του συγκεκριμένου λογαριασμού:

Με μερικές απλές προσθέσεις βγαίνει ότι την περίοδο 1992-2014 (εξαιρείται το 1991 που χρησιμοποιούνταν για επιχειρήσεις και το 2015 που άλλαξε η χρήση) μπήκαν στο λογαριασμό περίπου 9,3 δισ. και βγήκαν περίπου 4,8 δισ. Οι επόμενες ερωτήσεις είναι εύλογες: Που πήγαν αυτά τα χρήματα και πόσα χρήματα υπάρχουν αυτήν την στιγμή εκεί μέσα; Δεν είναι πολύ λογικό, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΟΙΚ, αφού 9,3 δισ. μπήκαν και 4,8 δισ. βγήκαν (άσχετα αν δεν ξέρουμε πού) να υπάρχουν εκεί, μαζί με το 2015 και το 2016, περίπου 5 δισ.; Εδώ έρχεται η προαναφερόμενη απροθυμία του υπουργού Οικονομικών.

Είναι δυνατόν ο ΥΠΟΙΚ να μην γνωρίζει και να μην μπορεί να μάθει πόσα χρήματα έχει ένας λογαριασμός, που τελεί υπό την εποπτεία του; Απ' ό,τι φαίνεται είναι. Πριν λίγες μέρες, στην ερώτηση του Σαρίδη, που μάλιστα είχε κατατεθεί από τον Ιανουάριο, «πόσα χρήματα βρισκονται σε αυτόν τον λογαριασμό σήμερα;» ο Τσακαλώτος δεν απάντησε ποτέ, παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες του βουλευτή να ακούσει ένα ποσό. Συγκεκριμένα, στην πρωτολογία του ο Τσακαλώτος απαντάει:

«Πρέπει να σας πω ότι δεν υπάρχει τίποτα παράνομο. Είναι ένας μεγάλος λογαριασμός, που όπως λέτε και στην ερώτησή σας, είναι στην Τράπεζα της Ελλάδας. Κάτω από αυτόν τον μεγάλο λογαριασμό υπάρχουν διάφοροι λογαριασμοί, μέσα στους οποίους είναι ο λογαριασμός που συζητάμε.»

Στη δευτερολογία του, ουσιαστικά επαναλαμβάνει το ίδιο, με περισσότερες λεπτομέρειες:

Ακριβώς επειδή είναι ένας λογαριασμός που είναι μέσα σε έναν μεγαλύτερο, είναι δύσκολο αυτό που ζητάτε να σας το δώσω με αριθμούς. Δεν είναι δηλαδή ένας λογαριασμός από μόνος του. Είναι ένας υπολογαριασμός στον μεγάλο λογαριασμό που μπαίνουν μέσα τα χρήματα που θα πάρουμε από τον ESM, που μπαίνουν μέσα τα χρήματα που μαζεύουμε από τις εξόδους στις αγορές. Αυτό είναι. Αν δεν το καταλάβατε, αυτή είναι η απάντησή μου.

Το βίντεο από τη σχετική συζήτηση έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον, ιδιαίτερα αν σκεφτεί κανείς ότι είναι παράλογο ένας υπουργός Οικονομικών να αδυνατεί να απαντήσει με συγκεκριμένους αριθμούς για έναν λογαριασμό του ελληνικού κράτους.



Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι το χαρτί που καταθέτει στο τέλος (και μάλιστα διστάζει αρχικά να καταθέσει), είναι η τροπολογία του 1992 που αναφέρθηκε νωρίτερα. Ένα χαρτί που αφενός δεν… θυμήθηκε να καταθέσει όλο το προηγούμενο διάστημα, αφετέρου δεν αλλάζει τίποτα ως προς τη χρήση της εισφοράς και τη βασική ερώτηση για το συνολικό αποθεμα. Καθόλη τη διάρκεια, ο υπουργός μοιάζει να υπεκφεύγει από το να δώσει μία απλή απάντηση, που θα πρέπει να συμπίπτει βεβαίως με τα προηγούμενα στοιχεία του υπουργείου του.

Τα ερωτήματα πλέον, εκτός αυτών της «καβάτζας», διαδέχονται το ένα το άλλο και τα άγνωστα, περίεργα σημεία είναι πολλά. Τι επιδοτούσαν οι δανειολήπτες επί 24 χρόνια, όταν η αρχική χρήση της εισφοράς του Ν. 128/1975 είχε καταργηθεί; Ακόμα κι αν, όλα τα χρήματα πήγαιναν κάπου εντελώς νόμιμα, ακόμα κι αν χρησιμοποιούνταν για «κοινωνική πολιτική», δεν θα έπρεπε να υπάρχουν περισσότερα στοιχεία για το πώς, το πότε και το γιατί; Και φυσικά, τι γίνεται με το πλεόνασμα του λογαριασμού, που το ΥΠΟΙΚ βρίσκει ότι υπάρχει, παρουσιάζει σύνολο εισροών – εκροών αλλά δεν μπορεί να πει ακριβές ποσό; Όσο οι αρμόδιοι καθυστερούν να δώσουν μία απάντηση, τόσο η καχυποψία μεγαλώνει. Έχουν, για παράδειγμα, φύγει χρήματα, κάποια στιγμή μέσα σε 24 χρόνια, που δεν καταγράφηκαν ποτέ; Μήπως έχει σημασία που ο «υπολογαριασμός» αυτός βρίσκεται μαζί «με τα χρήματα του ESM και αυτά που μαζεύουμε από τις εξόδους στις αγορές». Μήπως το μυστικό αυτό ταμείο, που μαζεύει 400 εκατ. ετησίως και παραμένει εκτός του κρατικού προϋπολογισμού, θα χρησιμοποιηθεί κάποια στιγμή στο μέλλον;

ΠΗΓΗ  https://ioannisdarasypvouleftis.blogspot.com/



ΘΕΤΟΥΝ ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΖΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΦΙΑΛΤΗ ΣΤΗΝ ΛΕΣΒΟ

 



28/12/2020 - 09:07
Θέτουν ΚΟΚΚΙΝΕΣ γραμμές για μην ζήσουμε τον «ΕΦΙΑΛΤΗ» στη Λέσβο - Επιστολή "βόμβα" από 4 δημοτικούς συμβούλους

Τι ζητούν με επιστολή τους προς το Δήμαρχο Μυτιλήνης

Αναταραχές προκαλούν στην πλειοψηφούσα δημοτική παράταξη "Δύναμη Ενότητας" του Δήμου Μυτιλήνης  οι τελευταίες εξελίξεις για το μεταναστευτικό. Το παρασκήνιο που αφήνει εκτός τους δημοτικούς συμβούλους αλλά και οι συμφωνίες που γίνονται χωρίς καμία ενημέρωση προκαλούν τις πρώτες αντιδράσεις και το σίγουρο είναι το 2021 θα είναι έτος ραγδαίων εξελίξεων. Παράλληλα η υπόσχεση ότι στο τέλος της χρονιάς θα είναι κάτω  από 5.000 αιτούντες άσυλο αποδείχθηκε ότι ήταν απλά άλλη μια υπόσχεση.

Η επιστολή των 4 δημοτικών συμβούλων βάζει ένα αυτονόητο ερώτημα: ποιες είναι οι κόκκινες γραμμές για το νησί μας; 

Αν και η επιστολή στάλθηκε στο Δήμαρχο από 16 Δεκεμβρίου μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία απάντηση...

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Προς: Δήμαρχο Μυτιλήνης κ. ΚΥΤΕΛΗ

Κοινοποίηση: Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου και   Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου κ. ΜΗΤΑΡΑΚΗ

 

Η επιστολή συντάσσεται μετά και τη δημοσίευση στα ΜΜΕ του Συμφώνου Μετανάστευσης (μνημόνιο) που υπέγραψε ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου κ. ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ με την Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου φέρεται να έχει συμφωνήσει:

  1. Να γίνει στη Λέσβο «Πιλοτικό Κέντρο», χωρητικότητας πέντε χιλιάδων συν (5.000 +) και επιπλέον ΠΡΟΚΕΚΑ με άγνωστο αριθμό
  2. Επαναφέρει το γεωγραφικό περιορισμό, ήτοι εγκλωβισμό προσφύγων και μεταναστών στο νησί μας
  3. Δημιουργεί ζώνη συσσώρευσης μεταναστών απρόβλεπτου αριθμού
  4. Προβλέπει σωρεία εγκαταστάσεων με προεξέχουσα αυτήν της εκπαίδευσης σε αντίθεση με την εξαγγελία για εξέταση Ασύλου σε 24 μέρες
  5. Προβλέπει ότι τα νησιά αποκτούν πλέον ΜΟΝΙΜΕΣ δομές

 

και πολλά άλλα επίσης σημαντικά, τα οποία αν ισχύουν, έρχονται σε ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ με αυτά που εμείς ως Δημοτική Παράταξη προεκλογικά υποστηρίξαμε και μέχρι πριν δύο μέρες αποφασίσαμε.

 

Ως εκ τούτου σας ζητάμε:

  1. Να αποστείλετε την ΕΠΙΣΤΟΛΗ στον Υπουργό κ. Μηταράκη, όπου και θα επισυνάπτεται η απόφαση της παράταξής μας και να του ζητάτε ΔΗΜΟΣΙΩΣ να ΔΕΣΜΕΥΤΕΙ ότι ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, σύμφωνα με τα οποία σχεδιάζεται μία Υπερδομή Μόνιμης εγκατάστασης προσφύγων και μεταναστών στο νησί μας.
  2. Να γίνει ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΜΦΟΡΗΣΗ στη δομή του Μαυροβουνίου (Καρά Τεπέ) μέχρι τα Χριστούγεννα κατεβάζοντας τον αριθμό των διαμενόντων στις 5.000, όπως είχε υποσχεθεί και στη συνέχεια μέχρι το Πάσχα στην ΠΛΗΡΗ αποσυμφόρηση όλων των μεταναστών και προσφύγων από το νησί (δομές και διαμερίσματα), σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Χρυσοχοϊδη το Σεπτέμβριο του 2020.
  3. Να κλείσουν οι δομές του δημοτικού χώρου του Καρά Τεπέ και του Μαυροβουνίου μέχρι το Πάσχα.
  4. Παράλληλα με την αποσυμφόρηση να δεσμευτεί ΔΗΜΟΣΙΩΣ για τον τερματισμό του προγράμματος «ΕΣΤΙΑ» που αποτελεί εξάλλου δέσμευσή του.
  5. ΔΗΜΟΣΙΑ να διευκρινίσει τον τίτλο «ΔΟΜΗ ΝΗΣΩΝ ΑΙΓΑΙΟΥ» που αφορά το νησί μας και τι αυτό συνεπάγεται.
  6. Η επιστολή σας παρακαλούμε να ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΘΕΙ στον Τοπικό Τύπο, όπως θα δημοσιοποιηθεί και η παρούσα.

 

Συνηγορήσαμε στη βάση της ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ για τη διαχείριση του Μεταναστευτικού προβλήματος και προπάντων του εκβιαστικού διλήμματος της Πολιτείας «Μαυροβούνι ή άλλη μικρή δομή» με το σκεπτικό να αποσυμφορηθεί ο αστικός ιστός της πόλης και να ανασάνουν οι επί πολλά χρόνια ταλαιπωρημένοι κάτοικοί της.

Θέσαμε όμως όλοι μας ως παράταξη τις ΚΟΚΚΙΝΕΣ γραμμές για το τι είμαστε διατεθειμένοι να «ανεχτούμε».

Αυτά που είδαν το φως της δημοσιότητας όχι μόνο μας προσπερνούν αλλά μόνο «ΕΦΙΑΛΤΗΣ» είναι για εμάς και για τους κατοίκους ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ μας. Και βέβαια αν ισχύουν στο ΕΛΑΧΙΣΤΟ, καταλαβαίνετε ότι μας βρίσκουν ΚΑΘΕΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΟΥΣ.

 

Γι’ αυτό ΖΗΤΑΜΕ διά της παρούσας επιστολής τα παραπάνω, ώστε να μην υπάρχουν μελανά και σκοτεινά σημεία αλλά όλα να είναι ξεκάθαρα, συναισθανόμενοι το βάρος της ευθύνης μας, ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΣ τις ΔΗΜΟΣΙΕΣ διευκρινίσεις του Υπουργού έως το τέλος του έτους και πάντως σίγουρα πριν την έναρξη οποιασδήποτε ενέργειας στην κατεύθυνση της κατασκευής της νέας δομής. ΄Αλλως όπως σας έχουμε τονίσει και διευκρινίσει δε θα συνηγορήσουμε στη δημιουργία μόνιμης Υπερδομής με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το Λεσβιακό λαό.

 

ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΛΕΣΗΣ

ΣΥΜΕΩΝ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ

ΕΡΙΦΥΛΗ ΓΙΑΝΝΑΚΑ

ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΔΑΓΚΛΗΣ


ΠΗΓΗ https://esy-ialysou.blogspot.com/

WSJ: Αποκαλυπτική έρευνα για μυστική “μαύρη” λίστα της Google

 


Μεγάλη έρευνα της αμερικανικής εφημερίδας WSJ κάνει λόγο για “μαύρη” λίστα της Google και αλλαγές στους αλγόριθμους για να ευνοήσει επιχειρηματίες.

Επικριτική κατά της Google είναι μια μεγάλη δημοσιογραφική έρευνα της αμερικανικής εφημερίδας «Γουόλ Στριτ Τζέρναλ» (WSJ), σύμφωνα με την οποία η εταιρεία έχει μια μυστική μαύρη λίστα με ιστοσελίδες, μεροληπτεί σε βάρος των συντηρητικών ειδησεογραφικών μέσων ενημέρωσης και έχει κάνει αλλαγές στους αλγόριθμους αναζήτησης που χρησιμοποιεί, έτσι ώστε να ευνοεί τις μεγάλες επιχειρήσεις σε βάρος των μικρών.

Εκπρόσωπος της Google αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι η εταιρεία «μαγειρεύει» τη σειρά των αποτελεσμάτων που παράγει η δημοφιλής μηχανή αναζήτησης της.

Το δημοσίευμα, που βασίστηκε σε εκτενή έρευνα με περισσότερες από 100 συνεντεύξεις και σε πειραματικές αναζητήσεις πάνω στη μηχανή αναζήτησης, υποστηρίζει ότι η Google, μυστικά από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, βάζει σε μαύρη λίστα ορισμένους διαδικτυακούς τόπους, έτσι ώστε να μην εμφανίζονται στα αποτελέσματα των αναζητήσεων που κάνουν οι χρήστες.

Μεταξύ άλλων, στη μαύρη λίστα μπαίνουν ιστοσελίδες που κάνουν παραβιάσεις των πνευματικών δικαιωμάτων, που προωθούν την κακοποίηση παιδιών ή τις διαφημίσεις «σπαμ».

Όμως παράλληλα, σύμφωνα με τη WSJ, που επικαλείται σχετικά έγγραφα, εκατοντάδες συντηρητικού πολιτικού προσανατολισμού ιστοσελίδες «κόβονται» από την υπηρεσία ειδήσεων Google News, ούτε προβάλλονται στα ειδικά πλαίσια που εμφανίζονται στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.

Η Google έχει κατ’ επανάληψη δηλώσει -και σε επιτροπή του Κογκρέσου- ότι δεν λαμβάνει αποφάσεις με πολιτικά κριτήρια, ούτε χρησιμοποιεί οποιουδήποτε είδους μαύρες λίστες για να επηρεάσει τα αποτελέσματα των αναζητήσεων.

Εκπρόσωπος της εταιρείας, αναφερόμενος στο νέο δημοσίευμα, δήλωσε στη βρετανική Daily Mail και στο CNBC ότι το άρθρο περιέχει παλιές ιστορίες «που δίνουν μια πολύ ανακριβή εντύπωση για το πώς προσεγγίζουμε τη δημιουργία και της βελτίωση της Αναζήτησης».

Η WSJ επικαλείται εσωτερικό έγγραφο της Google από τον Αύγουστο του 2018, σύμφωνα με το οποίο στόχος της μαύρης λίστας «είναι να απαγορεύσει σε διαδικτυακούς τόπους να κάνουν την εμφάνιση τους σε οποιοδήποτε εργαλείο της Αναζήτησης ή στα προϊόντα ειδήσεων της εταιρείας».

Οι όποιες αλλαγές ή προσθήκες στη μαύρη λίστα, οι οποίες -υποτίθεται ότι- είναι δουλειά μηχανικών γνωστών ως «συντηρητές», πρέπει να γίνονται από τουλάχιστον δύο ανθρώπους, έναν που θα κάνει την αλλαγή και έναν άλλο που θα την εγκρίνει, σύμφωνα με πρόσωπο σχετικό με την όλη διαδικασία, το οποίο επικαλείται το δημοσίευμα.

Η WSJ ακόμη ισχυρίζεται ότι η Google έχει κάνει αλγοριθμικές αλλαγές στα αποτελέσματα των αναζητήσεων με τέτοιο τρόπο που να ευνοούνται ορισμένες μεγάλες εταιρείες, ώστε να «επιπλέουν» στην κορυφή των αποτελεσμάτων.

Σε τουλάχιστον μία περίπτωση οι αλλαγές έγιναν προς όφελος του eBay, που αποτελεί μεγάλο διαφημιζόμενο στη μηχανή αναζήτησης της Google, ενώ η εταιρεία φέρεται επίσης να ευνοεί στις αναζητήσεις μεγάλα ονόματα όπως η Amazon και το Facebook.

Επίσης, σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι μηχανικοί της Google έχουν δημιουργήσει μια μαύρη λίστα ειδικά για το «έξυπνο» εργαλείο αυτόματης συμπλήρωσης λέξεων κατά την αναζήτηση (auto-complete), ώστε να αποφεύγεται η πρόταση στο χρήστη συγκεκριμένων λέξεων πάνω σε επίμαχα θέματα που «καίνε», όπως η μετανάστευση και οι αμβλώσεις.

Η Google αρνείται ότι οι όποιες αλλαγές κάνει κατά καιρούς στον τρόπο αναζήτησης, γίνονται προς όφελος επιχειρηματικών ή πολιτικών συμφερόντων και επιμένει ότι τις κάνει με διαφανή και υπεύθυνο τρόπο, με βάση συγκεκριμένες αρχές και προς όφελος πάντα των χρηστών

ΠΗΓΗ https://www.e-synews.gr/


Διακήρυξη των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Αυτοχθόνων Πληθυσμών

 

Υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση με το Ψήφισμα 61/295 της 13ης Σεπτεμβρίου 2007

Η Γενική Συνέλευση

Καθοδηγούμενη από τους σκοπούς και τις αρχές του Καταστατικού Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών και την καλή πίστη στην εκπλήρωση των υποχρεώσεων που έχουν αναλάβει τα Κράτη σύμφωνα με το Χάρτη,

Επιβεβαιώνοντας ότι οι αυτόχθονες πληθυσμοί είναι ίσοι με όλους τους άλλους πληθυσμούς, αναγνωρίζοντας το δικαίωμα όλων των πληθυσμών στη διαφορετικότητα και στο να θεωρούν τους εαυτούς τους διαφορετικούς και να γίνονται σεβαστοί ως τέτοιοι,

Επιβεβαιώνοντας επίσης ότι όλοι οι πληθυσμοί συμβάλλουν στην πολυμορφία και τον πλούτο των πολιτισμών που αποτελούν κοινή κληρονομιά της ανθρωπότητας,

Επιβεβαιώνοντας επιπλέον ότι όλα τα δόγματα, οι πολιτικές και οι πρακτικές που βασίζονται ή υποστηρίζουν την  ανωτερότητα των πληθυσμών ή των ατόμων με βάση την εθνική τους καταγωγή ή τις φυλετικές, θρησκευτικές, εθνικές και πολιτισμικές διακρίσεις, είναι ρατσιστικές, επιστημονικά ψευδείς, νομικά άκυρες, ηθικά καταδικαστέες και κοινωνικά άδικες,

Επαναβεβαιώνοντας ότι οι αυτόχθονες πληθυσμοί θα είναι ελεύθεροι, κατά την άσκηση των δικαιωμάτων τους, από κάθε είδους διακρίσεις,

Εκφράζοντας την ανησυχία ότι οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν υποφέρει από τις ιστορικές αδικίες ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, του αποικισμού και της αποστέρησης της γης, των εδαφών και των πηγών τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ασκήσουν, ιδιαίτερα το δικαίωμά τους στην ανάπτυξη, σύμφωνα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους ,

Αναγνωρίζοντας την επιτακτική ανάγκη  για σεβασμό και  προώθηση των έμφυτων δικαιωμάτων των αυτοχθόνων πληθυσμών που απορρέουν από τις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές δομές και τον πολιτισμό τους, τις πνευματικές παραδόσεις, την ιστορία και τη φιλοσοφία, και ιδιαίτερα των δικαιωμάτων τους αναφορικά στη γη, τα εδάφη και τις πλουτοπαραγωγικές πηγές,

Αναγνωρίζοντας, επίσης, την επιτακτική ανάγκη για σεβασμό και προώθηση των δικαιωμάτων των αυτοχθόνων πληθυσμών που επιβεβαιώνονται στις συνθήκες, τις συμφωνίες και τις άλλες εποικοδομητικές διατάξεις με τα Κράτη,

Καλωσορίζοντας το γεγονός ότι οι αυτόχθονες πληθυσμοί αυτοοργανώνονται για την πολιτική, οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική τους χειραφέτηση, με σκοπό να θέσουν τέλος σε κάθε μορφή διάκρισης και καταπίεσης, όπου και αν συμβαίνουν,

Πεπεισμένη ότι ο έλεγχος των αυτοχθόνων στις εξελίξεις που επηρεάζουν τους ίδιους και τη γη τους, τα εδάφη και τις πλουτοπαραγωγικές πηγές τους θα τους επιτρέψει να διατηρήσουν και να ενισχύσουν τους θεσμούς, τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις τους, καθώς και να  προωθήσουν την ανάπτυξή τους σύμφωνα με τις προσδοκίες και τις ανάγκες τους,

Αναγνωρίζοντας ότι ο σεβασμός στη γνώση, τον πολιτισμό και τις παραδοσιακές πρακτικές των αυτοχθόνων, συμβάλλει στη βιώσιμη και δίκαιη ανάπτυξη και στην ορθή διαχείριση του περιβάλλοντος,

Υπογραμμίζοντας τη συμβολή της αποστρατικοποίησης της γης και των εδαφών των αυτοχθόνων πληθυσμών για την ειρήνη, την οικονομική και κοινωνική πρόοδο, την ανάπτυξη, την κατανόηση και τις φιλικές σχέσεις μεταξύ των εθνών και των λαών του κόσμου,

Αναγνωρίζοντας ειδικότερα το δικαίωμα των αυτοχθόνων οικογενειών και κοινοτήτων να είναι από κοινού υπεύθυνοι για την ανατροφή, την εκπαίδευση, τη μόρφωση και  ευημερία των παιδιών τους, σύμφωνα με τα δικαιώματα του παιδιού,

Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα δικαιώματα που αναγνωρίζονται από τις συνθήκες, τις συμφωνίες και άλλες εποικοδομητικές διατάξεις μεταξύ των Κρατών και των αυτοχθόνων πληθυσμών είναι, σε ορισμένες περιπτώσεις, ζητήματα διεθνούς ενδιαφέροντος, συμφέροντος, ευθύνης και φύσεως,

Λαμβάνοντας επίσης υπόψη ότι οι συνθήκες, οι συμφωνίες και άλλες εποικοδομητικές διατάξεις, και η σχέση μεταξύ τους, αποτελούν τη βάση για μια ενισχυμένη συνεργασία μεταξύ των αυτοχθόνων πληθυσμών και των Κρατών,

Αναγνωρίζοντας ότι ο Καταστατικός Χάρτης των Ηνωμένων Εθνών, το Διεθνές Σύμφωνο για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα (2), το Διεθνές Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα, καθώς και η Διακήρυξη της Βιέννης και το Πρόγραμμα Δράσης (3), επιβεβαιώνουν τη θεμελιώδη σημασία του δικαιώματος της αυτοδιάθεσης των πληθυσμών, βάσει των οποίων καθορίζουν ελεύθερα το πολιτικό τους καθεστώς και  επιδιώκουν ελεύθερα την οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική τους ανάπτυξη,

Έχοντας υπόψη ότι τίποτα σε αυτή τη Διακήρυξη δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να απαγορεύσει σε οποιοδήποτε πληθυσμό το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης που ασκείται σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο,

Πεπεισμένη ότι η αναγνώριση των δικαιωμάτων των αυτοχθόνων πληθυσμών σε αυτή τη Διακήρυξη, θα ενισχύσει τις σχέσεις αρμονίας και συνεργασίας μεταξύ των Κρατών και των αυτοχθόνων πληθυσμών, με βάση τις αρχές της δικαιοσύνης, της δημοκρατίας, του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των μη διακρίσεων και της καλής πίστης,

Ενθαρρύνοντας τα Κράτη να συμμορφωθούν αλλά και να εφαρμόσουν αποτελεσματικά όλες τις υποχρεώσεις τους όπως αυτές ισχύουν για τους αυτόχθονες πληθυσμούς στο πλαίσιο των διεθνών οργάνων, ιδίως εκείνων που σχετίζονται με τα ανθρώπινα δικαιώματα, έπειτα από διαβούλευση και συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους πληθυσμούς,
Υπογραμμίζοντας ότι τα Ηνωμένα Έθνη έχουν ένα σημαντικό και συνεχή ρόλο να διαδραματίσουν για την προώθηση και την προστασία των δικαιωμάτων των αυτοχθόνων πληθυσμών,

Πιστεύοντας ότι η Διακήρυξη αυτή αποτελεί ένα βήμα μπροστά για την αναγνώριση, την προώθηση και την προστασία των δικαιωμάτων και ελευθεριών των αυτοχθόνων πληθυσμών και για την ανάπτυξη των σχετικών δραστηριοτήτων του συστήματος των Ηνωμένων Εθνών στον τομέα αυτό,

Αναγνωρίζοντας και επαναβεβαιώνοντας ότι κάθε αυτόχθονος έχει πρόσβαση, χωρίς διακρίσεις, σε όλα τα ανθρώπινα δικαιώματα που αναγνωρίζονται από το διεθνές δίκαιο και ότι οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν συλλογικά δικαιώματα που είναι ουσιώδη για την ύπαρξή, την ευημερία και την πλήρη ανάπτυξή τους ως πληθυσμοί,

Αναγνωρίζοντας ότι η κατάσταση των αυτοχθόνων πληθυσμών ποικίλλει από περιοχή σε περιοχή και από χώρα σε χώρα και ότι η σημασία των εθνικών και περιφερειακών ιδιαιτεροτήτων και του διαφορετικού ιστορικού και πολιτισμικού παρελθόντος πρέπει να λαμβάνεται υπόψη,

Επισήμως διακηρύσσει την ακόλουθη Διακήρυξη των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Αυτοχθόνων Πληθυσμών ως ένα επίτευγμα που πρέπει να βρει μιμητές και που θα εφαρμοστεί σε πνεύμα συνεργασίας και αμοιβαίου σεβασμού:

Άρθρο 1

Οι αυτόχθονες πληθυσμοί θα έχουν πρόσβαση στην πλήρη συλλογική ή ατομική άσκηση όλων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και θεμελιωδών ελευθεριών, όπως αναγνωρίζονται στον Καταστατικό Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, την Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα  (4)  και το διεθνές δίκαιο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Άρθρο 2
Οι  αυτόχθονες πληθυσμοί και τα αυτόχθονα άτομα είναι ελεύθεροι και ίσοι με όλους τους άλλους πληθυσμούς και τα άλλα άτομα και έχουν το δικαίωμα να είναι απαλλαγμένοι από κάθε είδους διακρίσεις, κατά την άσκηση των δικαιωμάτων τους,  και ειδικότερα αυτών που βασίζονται στην αυτόχθονη καταγωγή ή τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.

Άρθρο 3
Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης.  Με βάση αυτό το δικαίωμα, καθορίζουν το πολιτικό τους καθεστώς και επιδιώκουν ελεύθερα την οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική τους ανάπτυξη.

Άρθρο 4
Οι αυτόχθονες πληθυσμοί, ασκώντας το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης, έχουν το δικαίωμα στην αυτονομία και την αυτοδιοίκηση σε θέματα που σχετίζονται με τις εσωτερικές και τοπικές τους υποθέσεις, καθώς και σε τρόπους και μέσα για τη χρηματοδότηση των αυτόνομων θεσμών τους.

Άρθρο 5
Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα να διατηρούν και να ενισχύουν τους  ξεχωριστούς πολιτικούς, νομικούς, οικονομικούς, κοινωνικούς και πολιτισμικούς τους θεσμούς, διατηρώντας παράλληλα το δικαίωμα της πλήρους συμμετοχής, εφόσον το επιλέξουν, στην πολιτική, οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ζωή του Κράτους.

Άρθρο 6
Κάθε αυτόχθονος έχει το δικαίωμα στην ιθαγένεια.

 Άρθρο 7
1.  Κάθε αυτόχθονος έχει το δικαίωμα στη ζωή, στη σωματική και ψυχική ακεραιότητα, στην ελευθερία και την ατομική ασφάλεια.
2.  Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το συλλογικό δικαίωμα να ζουν ελεύθερα, ειρηνικά και με ασφάλεια, ως ξεχωριστά άτομα και δεν θα υποβάλλονται σε οποιαδήποτε πράξη γενοκτονίας ή βίας, συμπεριλαμβανομένης της βίαιης απομάκρυνσης των παιδιών από μία ομάδα σε άλλη.

Άρθρο 8
1. Οι αυτόχθονες πληθυσμοί και τα αυτόχθονα άτομα έχουν το δικαίωμα να μην αναγκάζονται σε αφομοίωση ή καταστροφή του πολιτισμού τους.
2. Τα Κράτη θα διαθέτουν αποτελεσματικούς μηχανισμούς για την πρόληψη και την αποκατάσταση:
(α) Κάθε ενέργειας που έχει ως στόχο ή αποτέλεσμα το να τους στερήσει την  ακεραιότητά τους, ως διαφορετικά ανθρώπινα όντα, ή  να τους στερήσει τις πολιτιστικές τους αξίες και τα εθνικά τους χαρακτηριστικά.
(β) Κάθε ενέργειας που έχει ως στόχο ή αποτέλεσμα την αποστέρησή τους από τη γη, τα εδάφη ή τις πλουτοπαραγωγικές πηγές τους.
(γ) Κάθε μορφής καταναγκαστικής μετακίνησης πληθυσμού που έχει στόχο ή αποτέλεσμα την παραβίαση ή  την υπονόμευση των δικαιωμάτων τους.
(δ) Κάθε μορφής αναγκαστικής αφομοίωσης ή ενσωμάτωσης.
(ε) Κάθε μορφής προπαγάνδας που έχει σχεδιαστεί για την προώθηση ή την υποκίνηση φυλετικών ή εθνικών διακρίσεων που στρέφονται εναντίον τους.

Άρθρο 9
Οι αυτόχθονες πληθυσμοί και τα αυτόχθονα άτομα έχουν το δικαίωμα να ανήκουν σε μία αυτόχθονη κοινότητα ή έθνος, σύμφωνα με τις παραδόσεις και τα έθιμα της εν λόγω κοινότητας ή του εν λόγω έθνους.  Κανενός είδους διάκριση δεν μπορεί να προκύψει από την άσκηση ενός τέτοιου δικαιώματος.

Άρθρο 10
Οι αυτόχθονες πληθυσμοί δεν μπορούν να απομακρυνθούν βίαια από τη γη ή τα εδάφη τους.  Καμία  μετεγκατάσταση δεν  θα πραγματοποιείται χωρίς την ελεύθερη, εκ των προτέρων και  μετά από ενημέρωση συναίνεση των αυτοχθόνων πληθυσμών και έπειτα από συμφωνία για δίκαιη αποζημίωση και, όπου είναι δυνατόν, με τη δυνατότητα της επιστροφής τους.

Άρθρο 11
1. Οι  αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα να διατηρούν και να ξαναζωντανεύουν τις πολιτισμικές παραδόσεις και τα έθιμά τους.  Αυτό περιλαμβάνει το δικαίωμα να διατηρούν, να προστατεύουν και να αναπτύσσουν τις παλιές, τις σημερινές και τις μελλοντικές εκφάνσεις των πολιτισμών τους, όπως οι αρχαιολογικοί και ιστορικοί χώροι , τα έργα τέχνης, τα διακοσμητικά στοιχεία, οι τελετές, η τεχνολογία, οι εικαστικές και παραστατικές τέχνες και η λογοτεχνία.
2. Τα Κράτη  θα προσφέρουν αποζημίωση μέσα από αποτελεσματικούς μηχανισμούς, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει αποκατάσταση, οι οποίοι αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με τους αυτόχθονες πληθυσμούς, με σεβασμό προς  την πολιτισμική, διανοητική, θρησκευτική και πνευματική τους ιδιοκτησία, η οποία τους αφαιρέθηκε χωρίς την ελεύθερη, την εκ των προτέρων και μετά από την ενημέρωση συναίνεσή τους ή μετά από την καταστρατήγηση των νόμων, των παραδόσεων και των εθίμων τους.

Άρθρο 12
1.  Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα να εκδηλώνουν, να ασκούν, να αναπτύσσουν και να διδάσκουν τις πνευματικές και θρησκευτικές τους παραδόσεις, έθιμα και τελετές. Έχουν επίσης το δικαίωμα να διατηρούν, να προστατεύουν και να έχουν πρόσβαση στην ιδιωτικότητα των θρησκευτικών και πνευματικών χώρων τους. Έχουν το δικαίωμα στη χρήση και τον έλεγχο των τελετουργικών τους αντικειμένων και το δικαίωμα του επαναπατρισμού των ανθρωπίνων λειψάνων τους.
2.  Τα Κράτη θα προσπαθήσουν να κάνουν δυνατή την πρόσβαση και / ή τον επαναπατρισμό των τελετουργικών αντικειμένων  και των ανθρωπίνων λειψάνων που βρίσκονται στην κατοχή τους μέσω δίκαιων, διαφανών και αποτελεσματικών μηχανισμών που έχουν αναπτυχθεί σε συνεργασία με τους αυτόχθονες πληθυσμούς.

 Άρθρο 13
1. Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα να ξαναζωντανεύουν, να χρησιμοποιούν, να αναπτύσσουν και να μεταδίδουν στις επόμενες γενιές τις ιστορίες, τις γλώσσες, τις προφορικές παραδόσεις, τη φιλοσοφία, τη γραφή και τη λογοτεχνία τους, όπως και να επιλέγουν και να διατηρούν τα δικά τους ονόματα για τις κοινότητες, τους τόπους και τα πρόσωπα.
2. Τα Κράτη  θα λάβουν αποτελεσματικά μέτρα για να διασφαλίσουν ότι το δικαίωμα αυτό προστατεύεται, όπως επίσης και να διασφαλίσουν ότι οι αυτόχθονες πληθυσμοί μπορούν να κατανοήσουν και να γίνονται κατανοητοί στις πολιτικές, νομικές και διοικητικές διαδικασίες, όπου κρίνεται αναγκαίο,  με την παροχή διερμηνείας ή άλλων κατάλληλων μέσων.

Άρθρο 14
1. Οι  αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα να δημιουργούν και να έχουν τον έλεγχο των εκπαιδευτικών τους συστημάτων και θεσμών, παρέχοντας εκπαίδευση στη γλώσσα τους με ένα τρόπο κατάλληλο για τις πολιτιστικές τους μεθόδους διδασκαλίας και εκμάθησης.
2. Οι αυτόχθονες, ιδίως τα παιδιά, έχουν δικαίωμα πρόσβασης σε όλα τα επίπεδα και μορφές κρατικής εκπαίδευσης χωρίς καμία διάκριση.
3. Τα  Κράτη, από κοινού με τους αυτόχθονες πληθυσμούς, θα λάβουν αποτελεσματικά μέτρα ώστε οι αυτόχθονες, ιδίως τα παιδιά, και αυτοί που ζουν έξω από τις κοινότητές τους, να έχουν πρόσβαση, όταν αυτό είναι δυνατόν, σε εκπαίδευση του δικού τους πολιτισμού η οποία θα παρέχεται στη δική τους γλώσσα.

Άρθρο 15
1. Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα στην αξιοπρέπεια και την πολυμορφία των πολιτισμών, της κουλτούρας τους, των προφορικών τους παραδόσεων και των προσδοκιών που θα αντικατοπτρίζονται κατάλληλα στην εκπαίδευση και την ενημέρωση του κοινού.
2. Τα Κράτη θα λάβουν αποτελεσματικά μέτρα,  έπειτα από διαβούλευση  και συνεργασία με τους αυτόχθονες πληθυσμούς, για την καταπολέμηση των προκαταλήψεων, την εξάλειψη των διακρίσεων και την προώθηση της ανοχής, της κατανόησης και των καλών σχέσεων μεταξύ των αυτοχθόνων πληθυσμών και όλων των άλλων τμημάτων της κοινωνίας.

Άρθρο 16
1.  Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα να ιδρύσουν τα δικά τους μέσα ενημέρωσης στη δική τους γλώσσα και να έχουν πρόσβαση χωρίς διακρίσεις σε όλες τις μορφές των μη αυτοχθόνων μέσων ενημέρωσης.
2.  Τα Κράτη  θα λάβουν αποτελεσματικά μέτρα για να εξασφαλίσουν ότι τα κρατικά μέσα ενημέρωσης απηχούν δεόντως την πολιτιστική πολυμορφία των αυτοχθόνων. Τα Κράτη, χωρίς προκαταλήψεις όσον αφορά την πλήρη ελευθερία της έκφρασης, θα  ενθαρρύνουν τα ιδιωτικά μέσα ενημέρωσης ώστε να εκφράζουν ικανοποιητικά την πολιτιστική πολυμορφία των αυτοχθόνων.

Άρθρο 17
1.  Τα αυτόχθονα άτομα και οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα να απολαμβάνουν πλήρως όλα τα δικαιώματα που καθορίζονται βάσει του εφαρμοστέου διεθνούς και εσωτερικού εργατικού δικαίου.
2. Τα Κράτη, έπειτα από διαβούλευση και συνεργασία με τους αυτόχθονες πληθυσμούς θα λαμβάνουν συγκεκριμένα μέτρα για την προστασία των αυτοχθόνων παιδιών από την οικονομική εκμετάλλευση και από την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας που είναι πολύ πιθανό να είναι επικίνδυνη, να παρεμποδίζει την εκπαίδευση του παιδιού, ή να είναι επιβλαβής για την υγεία του, τη σωματική, πνευματική, ψυχική, ηθική ή κοινωνική ανάπτυξή του, λαμβάνοντας υπόψη τον ιδιαίτερα ευάλωτο χαρακτήρα τους και τη σημασία της εκπαίδευσης για την ανάπτυξή τους.
3. Οι αυτόχθονες έχουν το δικαίωμα να μην υπόκεινται σε διακρίσεις στην εργασία και, μεταξύ άλλων, στην απασχόληση ή το μισθό.

Άρθρο 18
Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων για θέματα που θα μπορούσαν να θίξουν τα δικαιώματά τους, μέσω εκπροσώπων που οι ίδιοι θα επιλέξουν σύμφωνα με τις δικές τους διαδικασίες, ενώ επίσης έχουν το δικαίωμα να διατηρούν και να αναπτύσσουν τους δικούς τους αυτόχθονους θεσμούς λήψης αποφάσεων.

Άρθρο 19
Τα  Κράτη θα διαβουλεύονται και θα συνεργάζονται καλόπιστα με τους αυτόχθονες πληθυσμούς  μέσω των οργάνων εκπροσώπησής τους, προκειμένου να αποκτήσουν την ελεύθερη, την εκ των προτέρων και μετά από ενημέρωση συναίνεσή τους πριν από την υιοθέτηση και την εφαρμογή νομοθετικών ή διοικητικών μέτρων που μπορεί να τους αφορούν.

Άρθρο 20
1.  Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα να διατηρούν και να αναπτύσσουν τα πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά τους συστήματα ή θεσμούς, να εξασφαλίζουν την άσκηση των δικών τους μέσων διαβίωσης και ανάπτυξης, καθώς και να συμμετέχουν ελεύθερα σε όλες τις παραδοσιακές και άλλες οικονομικές δραστηριότητες.
2.  Οι αυτόχθονες πληθυσμοί που στερούνται τα μέσα διαβίωσης και ανάπτυξης δικαιούνται μια ακριβοδίκαιη αποζημίωση.

Άρθρο 21
1. Οι  αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα, χωρίς διακρίσεις, στη βελτίωση των οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών τους, συμπεριλαμβανομένων, μεταξύ άλλων, στους τομείς της εκπαίδευσης, της απασχόλησης, της επαγγελματικής κατάρτισης και επανακατάρτισης, της στέγασης, των εγκαταστάσεων υγιεινής, της υγείας και της κοινωνικής ασφάλισης.
2. Τα Κράτη θα λάβουν αποτελεσματικά μέτρα και, όπου πρέπει, ειδικά μέτρα που θα εξασφαλίσουν τη συνεχή βελτίωση της οικονομικής και κοινωνικής τους κατάστασης.  Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στα δικαιώματα και τις ειδικές ανάγκες των αυτοχθόνων ηλικιωμένων, των γυναικών, των νέων, των παιδιών και των ατόμων με αναπηρία.

Άρθρο 22
1. Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στα δικαιώματα και τις ειδικές ανάγκες των αυτοχθόνων ηλικιωμένων, των γυναικών, των νέων, των παιδιών και των ατόμων με αναπηρία κατά την εφαρμογή αυτής της Διακήρυξης.
2. Τα Κράτη θα λάβουν μέτρα, από κοινού με τους αυτόχθονες πληθυσμούς, για να εξασφαλίσουν ότι οι αυτόχθονες γυναίκες και τα παιδιά απολαμβάνουν την πλήρη προστασία και τις εγγυήσεις ενάντια σε κάθε μορφή βίας και διακρίσεων.

Άρθρο 23
Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα να καθορίζουν και να θέτουν  προτεραιότητες και στρατηγικές προκειμένου να ασκούν το δικαίωμά τους στην ανάπτυξη.  Ειδικότερα, οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα ενεργούς συμμετοχής στην ανάπτυξη και τον καθορισμό των προγραμμάτων υγείας, στέγασης και άλλων οικονομικών και κοινωνικών προγραμμάτων που τους αφορούν και, όσο το δυνατόν περισσότερο το δικαίωμα να διαχειρίζονται αυτά τα προγράμματα μέσω των θεσμών τους.

Άρθρο 24
1. Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν δικαίωμα στα παραδοσιακά τους φάρμακα και ιατρικές πρακτικές, μεταξύ των οποίων η διατήρηση των ζωτικών φαρμακευτικών φυτών, ζώων και ορυκτών.  Οι αυτόχθονες έχουν επίσης το δικαίωμα πρόσβασης, χωρίς καμία διάκριση, σε όλες τις κοινωνικές και υγειονομικές υπηρεσίες.
2. Οι αυτόχθονες έχουν ίσα δικαιώματα σε υψηλότερο, εφικτό, επίπεδο σωματικής και ψυχικής υγείας. Τα Κράτη  θα λάβουν τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να επιτευχθεί σταδιακά η πλήρης προστασία του εν λόγω δικαιώματος.

Άρθρο 25
Οι  αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα να διατηρούν και να ενισχύουν τη διακριτή πνευματική τους σχέση με τη γη, τα εδάφη, τα νερά και τις παράκτιες θαλάσσιες ζώνες και με άλλες πλουτοπαραγωγικές πηγές που παραδοσιακά τους ανήκουν ή που έχουν υπό την κατοχή τους και χρησιμοποιούν με άλλο τρόπο και να εκπληρώνουν τις σχετικές υποχρεώσεις τους προς τις μελλοντικές γενιές.

Άρθρο 26
1. Οι  αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν δικαίωμα στη γη, τα εδάφη και στις πλουτοπαραγωγικές πηγές που παραδοσιακά τους ανήκουν, που βρίσκονται στην κατοχή τους, χρησιμοποιούνται ή έχουν αποκτηθεί με άλλο τρόπο.
2. Οι  αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα να είναι κάτοχοι, να χρησιμοποιούν, να αναπτύσσουν και να ασκούν έλεγχο στη γη, τα εδάφη και στις πλουτοπαραγωγικές πηγές που κατέχουν, λόγω της παραδοσιακής κυριότητας ή άλλης παραδοσιακής κατοχής ή χρήσης ή απόκτησης με οποιοδήποτε άλλο τρόπο.
3. Τα  Κράτη θα αναγνωρίσουν και θα προστατεύουν νομικά τη γη, τα εδάφη και τις πλουτοπαραγωγικές πηγές.  Η αναγνώριση αυτή θα γίνεται με τον δέοντα σεβασμό προς τα έθιμα, τις παραδόσεις και τα συστήματα κατοχής  της γης των ενδιαφερομένων αυτόχθονων πληθυσμών.

Άρθρο 27
Τα  Κράτη θα θεσμοθετήσουν και θα εφαρμόσουν, από κοινού με τους ενδιαφερόμενους αυτόχθονες πληθυσμούς, μια δίκαιη, ανεξάρτητη, αμερόληπτη, ανοικτή και διαφανή διαδικασία, αναγνωρίζοντας δεόντως τους νόμους, τις παραδόσεις των αυτοχθόνων πληθυσμών, τα έθιμα και τους τρόπους κατοχής της γης,  ώστε να αναγνωρίζουν και να αποφαίνονται  επί των δικαιωμάτων των αυτοχθόνων πληθυσμών σχετικά με τη γη τους, τα εδάφη τους και τις πλουτοπαραγωγικές πηγές τους, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που παραδοσιακά βρίσκονται υπό την κατοχή τους ή που με άλλο τρόπο έχουν κατακτηθεί ή χρησιμοποιηθεί από αυτούς. Οι  αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα ενεργούς συμμετοχής σε αυτή τη διαδικασία.

Άρθρο 28
1. Οι  αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα προσφυγής, με μέσα που μπορεί να περιλαμβάνουν αποκατάσταση ή, όταν αυτό δεν είναι δυνατό, ακριβοδίκαιη αποζημίωση για τη γη, τα εδάφη και τις πλουτοπαραγωγικές πηγές που παραδοσιακά είχαν στην ιδιοκτησία ή με άλλο τρόπο στην κατοχή τους ή τη χρήση τους και τα οποία έχουν δημευθεί, καταληφθεί, χρησιμοποιηθεί  ή καταστραφεί χωρίς την ελεύθερη, εκ των προτέρων και μετά από ενημέρωση συναίνεσή τους.
2. Εκτός εάν οι πληθυσμοί έχουν αποφασίσει διαφορετικά και με ελεύθερο τρόπο, η αποζημίωση θα λαμβάνει τη μορφή γης, εδαφών ή πλουτοπαραγωγικών πηγών ισάξιων της ποιότητας, του μεγέθους και του νομικού καθεστώτος ή τη μορφή χρηματικής αποζημίωσης ή άλλης κατάλληλης αποζημίωσης.

Άρθρο 29
1. Οι  αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα στη διατήρηση και προστασία του περιβάλλοντος και στην παραγωγικότητα της γης, των εδαφών τους και των πλουτοπαραγωγικών τους πηγών.  Τα Κράτη θα δημιουργήσουν και θα εφαρμόσουν προγράμματα βοήθειας για τους αυτόχθονες πληθυσμούς με στόχο τη διατήρηση και προστασία του περιβάλλοντος χωρίς καμία διάκριση.
2. Τα Κράτη θα λαμβάνουν αποτελεσματικά μέτρα για τη μη αποθήκευση ή απόρριψη των επικίνδυνων υλικών στη γη ή τα εδάφη των αυτοχθόνων πληθυσμών  χωρίς την ελεύθερη, την εκ των προτέρων και ύστερα από ενημέρωση συναίνεσή τους.
3. Τα Κράτη θα λάβουν επίσης αποτελεσματικά μέτρα για να εξασφαλίσουν, ανάλογα με τις ανάγκες, ότι τα προγράμματα για τον έλεγχο, τη φροντίδα και αποκατάσταση της υγείας των αυτοχθόνων πληθυσμών, όπως αναπτύχθηκαν και εφαρμόστηκαν από τους πληθυσμούς που πλήττονται από τέτοια υλικά, εφαρμόζονται πλήρως.

Άρθρο 30
1. Δεν θα λαμβάνει χώρα καμία στρατιωτική δράση σε γη ή εδάφη των αυτοχθόνων πληθυσμών εκτός εάν αυτό δικαιολογείται από το σχετικό δημόσιο συμφέρον ή με άλλο τρόπο και ελεύθερα έχει συμφωνηθεί ή ζητηθεί από τους αυτόχθονες πληθυσμούς.
2. Τα Κράτη θα δεσμευτούν σε αποτελεσματικές διαβουλεύσεις με τους αυτόχθονες πληθυσμούς, μέσω κατάλληλων διαδικασιών και, ειδικότερα μέσω των εκπροσώπων των   θεσμών τους, πριν χρησιμοποιήσουν τη γη ή τα εδάφη τους για στρατιωτικές δραστηριότητες.

Άρθρο 31
1. Oι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα να διατηρούν, να ελέγχουν, να προστατεύουν και να αναπτύσσουν την πολιτισμική τους κληρονομιά, την παραδοσιακή γνώση και τις παραδοσιακές πολιτισμικές τους εκφράσεις καθώς και την προώθηση των επιστημών, της τεχνολογίας και του πολιτισμού τους, συμπεριλαμβανομένων των ανθρώπινων και των γενετικών πόρων, των πλουτοπαραγωγικών πηγών, των φαρμάκων, της γνώσης των ιδιοτήτων της πανίδας και χλωρίδας, της προφορικής παράδοσης, της λογοτεχνίας, της ζωγραφικής, του αθλητισμού και των παραδοσιακών παιχνιδιών, των εικαστικών και παραστατικών τεχνών.  Έχουν επίσης το δικαίωμα να διατηρούν, να ελέγχουν, να προστατεύουν και να αναπτύσσουν την πνευματική ιδιοκτησία αυτής της πολιτιστικής κληρονομιάς, της παραδοσιακής γνώσης και της παραδοσιακής πολιτισμικής έκφρασης.
2. Τα Κράτη από κοινού με τους αυτόχθονες πληθυσμούς, θα λάβουν αποτελεσματικά μέτρα για την αναγνώριση και την προστασία αυτών των δικαιωμάτων.

Άρθρο 32
1. Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα να καθορίζουν και να αναπτύσσουν τις προτεραιότητες και στρατηγικές για την ανάπτυξη ή τη χρήση της γης, των εδαφών τους και άλλων πλουτοπαραγωγικών πηγών.
2. Τα Κράτη θα διαβουλεύονται και θα συνεργάζονται καλόπιστα με τους αυτόχθονες πληθυσμούς μέσω των αντιπροσωπευτικών τους θεσμών, προκειμένου να έχουν την ελεύθερη και  μετά από ενημέρωση συναίνεσή τους, πριν από την έγκριση κάθε έργου που αφορά στη γη ή τα εδάφη τους και τις άλλες πλουτοπαραγωγικές πηγές, ιδίως σε σχέση με την ανάπτυξη, τη χρήση και εκμετάλλευση των ορυκτών, του νερού ή άλλων πλουτοπαραγωγικών πηγών.
3. Τα Κράτη θα παρέχουν αποτελεσματικούς μηχανισμούς για τη ακριβοδίκαιη αποζημίωση για κάθε τέτοιου είδους δραστηριότητα, ενώ κατάλληλα μέτρα θα λαμβάνονται για τη μείωση των επιβλαβών περιβαλλοντικών, οικονομικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και πνευματικών συνεπειών.

Άρθρο 33
1. Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα προσδιορισμού της ταυτότητάς τους ή του που ανήκουν, σύμφωνα με τα έθιμα και τις παραδόσεις τους.  Αυτό δεν επηρεάζει το δικαίωμα των αυτοχθόνων να αποκτούν την ιθαγένεια του Κράτους στο οποίο ζουν.
2. Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα να καθορίζουν τις δομές και να επιλέγουν τη σύνθεση των οργάνων τους, σύμφωνα με τις δικές τους διαδικασίες.

Άρθρο 34
Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα να προωθούν, να αναπτύσσουν και να διατηρούν τις θεσμικές δομές και τα ξεχωριστά έθιμά τους, την πνευματικότητα, τις παραδόσεις, τις διαδικασίες, τις πρακτικές και, στις περιπτώσεις όπου υπάρχουν, τα νομικά συστήματα ή έθιμα, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Άρθρο 35
Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα να καθορίζουν τις υποχρεώσεις κάθε ατόμου στις κοινότητές τους.

Άρθρο 36
1. Οι αυτόχθονες πληθυσμοί, ιδίως εκείνοι που χωρίζονται από διεθνή σύνορα, έχουν το δικαίωμα να διατηρούν και να αναπτύσσουν επαφές, σχέσεις και  συνεργασία, συμπεριλαμβανομένων των δραστηριοτήτων για πνευματικούς, πολιτιστικούς, πολιτικούς, οικονομικούς και κοινωνικούς σκοπούς, με τα δικά τους μέλη καθώς και με πληθυσμούς στην άλλη πλευρά των συνόρων.
2. Τα Κράτη,  κατόπιν διαβούλευσης και συνεργασίας με τους αυτόχθονες πληθυσμούς, θα λαμβάνουν αποτελεσματικά μέτρα για τη διευκόλυνση της άσκησης και τη διασφάλιση της εφαρμογής του εν λόγω δικαιώματος.

Άρθρο 37
1. Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα  στην αναγνώριση, την τήρηση και την εφαρμογή των συνθηκών,  των συμφωνιών και των άλλων εποικοδομητικών διατάξεων που συνάπτονται με Κράτη  ή με τους διαδόχους τους και να υποχρεώνουν τα Κράτη να τιμούν και να σέβονται αυτές τις συνθήκες, συμφωνίες και άλλες εποικοδομητικές διατάξεις.
2. Τίποτα σε αυτή τη Διακήρυξη δεν μπορεί να ερμηνευθεί ως υποτίμηση ή εξάλειψη των δικαιωμάτων των αυτοχθόνων πληθυσμών που περιέχονται σε συνθήκες, συμφωνίες και άλλες εποικοδομητικές διατάξεις.

Άρθρο 38
Τα Κράτη, κατόπιν διαβούλευσης και συνεργασίας με τους αυτόχθονες πληθυσμούς, θα λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα, συμπεριλαμβανομένων  των νομοθετικών μέτρων, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι αυτής της Διακήρυξης.

Άρθρο 39
Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα πρόσβασης στην οικονομική και τεχνική βοήθεια από τα Κράτη μέσω της διεθνούς συνεργασίας, προκειμένου να απολαμβάνουν τα δικαιώματα που περιέχονται σε αυτή τη Διακήρυξη.

Άρθρο 40
Οι αυτόχθονες πληθυσμοί έχουν το δικαίωμα στην άμεση πρόσβαση σε αποφάσεις, που λαμβάνονται με έντιμες και δίκαιες διαδικασίες, για την επίλυση συγκρούσεων και διαφορών με τα Κράτη ή άλλα μέρη, όπως επίσης και την αποτελεσματική αποκατάσταση όλων των παραβιάσεων των ατομικών και συλλογικών τους δικαιωμάτων.  Αυτού του είδους οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τα έθιμα, τις παραδόσεις, τους κανόνες και το νομικό σύστημα των αυτοχθόνων πληθυσμών όπως και τα διεθνή ανθρώπινα δικαιώματα.

Άρθρο 41
Τα όργανα και οι εξειδικευμένες οργανώσεις του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών και άλλων διακυβερνητικών οργανισμών θα συμβάλουν στην πλήρη υλοποίηση των διατάξεων αυτής της Διακήρυξης μέσω της κινητοποίησης, μεταξύ άλλων, της οικονομικής συνεργασίας και τεχνικής βοήθειας.  Θα δημιουργηθούν τα μέσα για την διασφάλιση της συμμετοχής των αυτοχθόνων πληθυσμών σε θέματα που τους αφορούν.

Άρθρο 42
Τα Ηνωμένα Έθνη, τα όργανά τους, συμπεριλαμβανομένου του Μόνιμου Φόρουμ για τα Ζητήματα των Αυτοχθόνων, καθώς και εξειδικευμένες οργανώσεις σε τοπικό επίπεδο, όπως και τα  Κράτη, θα προάγουν το σεβασμό και την πλήρη εφαρμογή των διατάξεων αυτής της Διακήρυξης και την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητάς της .

Άρθρο 43
Τα δικαιώματα που αναγνωρίζονται στην παρούσα Διακήρυξη συνιστούν τους ελάχιστους κανόνες για την επιβίωση, αξιοπρέπεια και ευημερία των αυτοχθόνων πληθυσμών του κόσμου.

Άρθρο 44
Όλα τα δικαιώματα και οι ελευθερίες που αναγνωρίζονται σε αυτή τη Διακήρυξη    καλύπτουν εξίσου τους αυτόχθονες άνδρες και γυναίκες.

Άρθρο 45
Τίποτα σε αυτή τη Διακήρυξη δεν μπορεί να ερμηνευθεί ως υποβιβασμός ή εξάλειψη των σημερινών ή μελλοντικών δικαιωμάτων των αυτοχθόνων πληθυσμών.

Άρθρο 46
1. Τίποτα σε αυτή τη Διακήρυξη δεν μπορεί να ερμηνευθεί ότι υποδηλώνει για οποιοδήποτε κράτος, λαό, ομάδα ή άτομο το οποιοδήποτε δικαίωμα να προβαίνει σε οποιαδήποτε δραστηριότητα ή να ενεργεί σε αντίθεση με τον Καταστατικό Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών ή  να ερμηνεύεται ως έγκριση ή ενθάρρυνση πράξεων που θα διαμελίζουν ή θα προκαλούσαν βλάβη συνολικά ή μερικά στην εδαφική ακεραιότητα ή την πολιτική ενότητα των κυρίαρχων και ανεξάρτητων Κρατών.
2. Κατά την άσκηση των δικαιωμάτων που διατυπώνονται στην παρούσα Διακήρυξη, τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι θεμελιώδεις ελευθερίες όλων θα γίνονται σεβαστές.  Η άσκηση των δικαιωμάτων που διατυπώνονται σε αυτή τη Διακήρυξη θα υπόκειται μόνο στους περιορισμούς που καθορίζονται από το νόμο και που είναι σύμφωνοι με τις διεθνείς υποχρεώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα.  Κάθε τέτοιου είδους περιορισμοί δεν θα κάνουν διακρίσεις και θα είναι αυστηρά απαραίτητοι μόνο για την αναγνώριση και το σεβασμό των δικαιωμάτων και ελευθεριών των άλλων και για την ικανοποίηση των δίκαιων και πιο επιτακτικών αναγκών μιας δημοκρατικής κοινωνίας.
3. Οι προϋποθέσεις που διατυπώνονται στη Διακήρυξη θα ερμηνεύονται σύμφωνα με τις αρχές της δικαιοσύνης, της δημοκρατίας, του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της ισότητας, των μη διακρίσεων, της χρηστής διακυβέρνησης και της καλής πίστης.

(2) Βλ. ψήφισμα 2200 A (XXI), παράρτημα.
(3) A/CONF.157/24 (μέρος Ι), ΚΕΦ.  III.
(4) το ψήφισμα 217 A (III).


ΠΗΓΗ https://www.e-synews.gr/